Is het mogelijk om in Access een volgsysteem op te zetten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter EMK62
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EMK62

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2014
Hallo allemaal,

Het antwoord is zeer waarschijnlijk JA, maar dan komen de vervolgvragen om de hoek kijken, nl:
1) Kun je binnen een dergelijk volgsysteem bestaande Word- en Excelsjablonen blijven gebruiken?
2) Kun je wanneer een nieuw record wordt gemaakt hier bepaalde handelingen aan koppelen zoals het aanmaken van een map?

Wat is de situatie op dit moment?
-Op verschillende locaties binnen de schoolmap op de server staan verschillende informatiebronnen. Hierdoor is het nu nog steeds noodzakelijk om voor één leerling op verschillende locaties iets bij te houden.
-Wij hebben mappen en submappen per leerling, maar bijvoorbeeld ook per vakgroep en per leefgroep (wij zijn een school in een residentiële setting)
-De overkoepelende organisatie waar de school deel van uitmaakt heeft een LVS, maar door beperkingen kan dat niet op de servers draaien waarop wij werken
-Vanwege de residentiële setting, mag het volgsysteem NIET in de cloud staan

Zo zullen er nog meer puntjes zijn. Als gevolg van de vele drempels zie ik zelf ook geen weg meer, vandaar dat ik de vraag op dit forum stel.

Alvast bedankt voor het meedenken,
marc

Je vertelt een hoop, maar niet wat de db moet doen. En dat is uiteraard wel van belang om te weten. Je hebt dus verschillende gegevensbronnen die op verschillende plekken op de server staan. Ik vermoed dat je die wilt vastleggen in de database, en waarschijnlijk ook wilt kunnen benaderen. Dat is allemaal geen probleem. Ook mappen aanmaken vanuit Access is goed te doen. De vraag is: wat doen die Word en Excel sjablonen in dit proces? Maar vooral: wat wil je bereiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan