• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is het mogelijk om in Excel formules te herbruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabeimanteka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
Beste allemaal,

Ik heb een Excel bestand met meerdere tabbladen die eigenlijk de zelfde formules gebruiken bij de zelfde kolommen.

Helaas moet ik elke keer als er een aanpassing wordt gedaan in de formules/codes bij elke (30 tabbladen) de formule wijzigen.

Is er niet een mogelijke manier waarbij je een formule kan herbruiken door bijvoorbeeld een "Formule tabblad" te hebben waar alle andere tabbladen dan uit lezen en de formule uitvoeren op hun eigen blad?

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Plaats anders je bestand even met daarin een gewenste uitkomst

Voorbeeld Bestand

Beste JVeer,

Hierbij een voorbeeld bestand!

Wat ik hiermee wil bereiken is dat als ik dus op de "formule blad" tabblad wat wijzig in de formule kolommen. dat die allemaal mee wijzigen in de catalogus tabbladen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En wat verandert er dan waardoor de formule aangepast moet worden?

Dat maakt uiteindelijk niet uit. Het gaat erom dat de formules mee moeten wijzigen.

Op dit moment wordt er dus per "Kenmerk_Code" een titel opgebouwd. mochten wij in de toekomst die titel net anders willen hebben dan moeten we alleen maar in één plek de formule wijzigen en dat wordt dan aan alle andere tabbladen doorgegeven.

Laatst bewerkt:
Selecteer de betreffende bladen en pas de formule aan en druk op <Enter> alle bladen zullen dan aangepast worden.

Of als het te veel bladen worden:

Code:
Sub formulacopy()
Dim ws As Worksheet
    For Each ws In Worksheets
        If Worksheets.Count > 2 Then
        Range("B2:B1000") = Worksheets(2).Range("B2:B1000").Formula
        End If
    Next ws
End Sub

Code:
Sub formulacopy()