is het mogelijk om

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hoi,

Ik heb bij deze vraag aan plaatje bijgevoegd zie bijlage!
Is het mogelijk dat ik op verdieping 1 een pc aansluit op de switch als server. dus dat ik overal met dezelfde naam kan inloggen overal hetzelfde bureaublad etc. internet mag gewoon over de router blijven gaan

Ik wil liever geen extra kabels trekken!

Bijlagen

• opstelling.JPG
    opstelling.JPG
    15,3 KB · Weergaven: 43
Dat kan. Zul je wel met windows2000 of 2003 server moeten werken en roaming profiles

Roaming profiles is engels voor zwerfende profielen. De profielen komen dus op de server te staan en zijn gekoppeld aan gebruikersnaam

Even een paar stappen terug:
Wat heb je nodig voor succesvol gebruik van Roaming Profiles:
- Een Windows NT4 Server, een Windows2000 Server of een Windows2003 server
- Voldoende Per-Connection of Per-Seat licenties naar de server, maar je krijgt er standaard 5 bij de Serversoftware, dus dat zou genoeg zijn voor je.
- Aan de werkstation kant heb je nodig: NT4 Workstation, Windows2000 Workstation of XP Professional. Met XP Home kom je er dus niet...
- Connectiviteit tussen server en werkstations (dat heb je, als ik je plaatje goed lees).
- Voldoende opslagcapaciteit op de server voor (o.a.) het opslaan van die Roaming Profiles.
- Server moet in principe altijd bereikbaar zijn als gebruikers inloggen.
- Server inrichten als zgn. DomeinController, en de werkstations toevoegen aan het domein.

Ok, nu over Roaming Profiles:
Roaming profiles zijn je Bureaublad, Bureaubladinstellingen, de map Mijn Documenten etc. die op een centrale server worden opgeslagen. Elke keer dat je inlogt onder je centrale account (het zgn. Domein account) worden het Roaming Profile van de server gekopieerd naar je lokale werkstation. Dat dus in tegenstelling tot een Local Profile, dat op het werkstation wordt opgeslagen en niet centraal te laden is.
Zodra je klaar bent met werken en afsluit, wordt het lokaal opgeslagen Roaming Profile weer opgeslagen op de server voor een volgende keer dat je weer inlogt.

Hopelijk heb ik geen fouten gemaakt in bovenstaand verhaal en snap jij nu wat Roaming Profiles zijn en wat je er allemaal voor moet doen & hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt beide.

Dit is toch een aardige serverpc voor mij? en wat zouden jullie er aan uitgeven?

QMOTION 160GB PC
Bijzonderheden: QMotion Black/Silverline casing, INTEL 2.5 GHz processor, Memory 512 MB DDR400, 160 GB Harddisk, 16speed DVD Rewriter, Cardreader, Operating system: Windows XP Home NL, Anti-virus software, Video on board, Soundcard on board, LAN on board, Keyboard & optical mouse, 2 jaar carry-in garantie via Helpdesk-IT.

2,5 GHz leuk maar wat voor pentium

Laatst bewerkt:
Voor een server voor lokaal gebruik goed genoeg, zowel qua snelheid, geheugen als opslagruimte... (Vooropgesteld dat die 160 GB niet al vol staan natuurlijk!) :)

Liefst wel je server op een aparte partititie installeren, of eerst XP Home eraf mikken (inclusief de software), anders wordt het waarschijnlijk zo'n gemengd zootje in C:\Program Files en C:\Documents And Settings.

Tijs.

Voor een server voor lokaal gebruik goed genoeg, zowel qua snelheid, geheugen als opslagruimte... (Vooropgesteld dat die 160 GB niet al vol staan natuurlijk!) :)

Liefst wel je server op een aparte partititie installeren, of eerst XP Home eraf mikken (inclusief de software), anders wordt het waarschijnlijk zo'n gemengd zootje in C:\Program Files en C:\Documents And Settings.

Tijs.

2,5GHz klinkt mooi maar welke pentium zitten we dan eigenlijk

Maakt niets uit...

Ik heb hier een pentium III, minder dan 1 Ghz, 394 MB intern geheugen, 20 GB harddisk, en die gebruik ik als server. :p

Dus maak je geen zorgen, het ding kan het aan, wat het ook is. Wil je overigens weten welke Pentium, doe dan
Start -> Uitvoeren -> control.exe sysdm.cpl

Je zou het dan op het tabblad Algemeen terug moeten kunnen vinden.

Tijs.

OK,

Prima denk dat ik het misschien wel doe.

De naam pentium zeg natuurlijk heel weinig maar oke

ik krijg hem bij een telefoon moet alleen even kijken wat voordelig is. simonly en losse pc kopen of pc met abo.

en een AMD athlon 64 processor 3400+ waarmee kan ik dat verglijken?

MVG Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan