Is het opnieuw opstarten van mijn computer schadelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xafro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xafro

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Is het opnieuw opstarten van mijn computer via Start>Uitschaken>Opniew opstarten schadelijk? ik bedoel het groene icoontje in Uitschakelen.
Ik bedoel het in meerdere mogelijkheden.

1. ik start de computer opnieuw op en ga dan verder.
2. ik start de computer opnieuw op en dan start ik hem weer opnieuw op.
3. bijv. norton antivirus updates laten draaien, opnieuw opstarten (vereist), dan weer updaten, dan weer opnieuw opstarten.

Alstublieft bij 1, 2, en 3 uitleggen of dit schadelijk is voor mijn computer.
Bij voorbaat dank, Johnny

Waarom moet je je pc telkens opnieuw opstarten.
1 en 2 zijn niet schadelijk maar ge moet dit niet altijd doen.
3 is logisch: bij het installeren of updates is het aangeraden je pc telkens terug op te starten.

Ok bedankt, maar waarom mag ik niet steeds de computer opnieuw opstarten?
het moest iedere keer heel snel achter elkaar omdat ik vervolgupdates moest downloaden.

Je kunt toch eerst alle updates installeren, alvorens de PC te rebooten.

Ook bij driverupdates kun je dit doen, aangeven dat je NIET wilt rebooten, en eerst alles installeren, anders blijf je aan de gang, wat gewoon overbodig is.

Het verkort de levensduur van de mechanische onderdelen, thats all.

Hoi,

Inderdaad: Norton wil bij eerste installatie een herstart om deze update te kunnen 'verwerken' en checked hierna of er opnieuw een update aanwezig is.
Nadat de volledige installatie heeft plaatsgevonden, zal dit niet meer gebeuren.
Dus gewoon maar uitvoeren .......

Buiten die installatie:
Het opnieuw opstarten kan nog 'restanten' in het z.g. ram-geheugen achterlaten, die oorzaak kunnen zijn van een niet goed werkend systeem.
Alleen bij volledig afsluiten en uitschakelen van de pc of notebook weet je zeker dat je weer 'schoon' opstart.
Nadat de volledige installatie van Norton is afgerond is het dan ook verstandig, de pc helemaal af te sluiten en uit te zetten en een minuut te wachten met opnieuw aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan