Is het verstandig om: mini 150 Mbps USB Wifi adapter te kopen voor betere verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardmeijer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Als ik mijn laptop op het stopcontact aansluit met de kabel heb ik nooit het probleem dat de internetverbinding weg valt. Sluit ik hem er niet op aan, dan valt vaak de internetverbinding weg. Ik heb al een keer eerder deze vraag gesteld hoe dat kan en ik heb de energieinstelling voor wifi al op maximaal gezet. nog steeds is het probleem er.

Nu zie ik op marktplaats een aanbieding die een paar uur geldig is een nieuwe : mini 150 Mbps USB Wifi adapter te kopen. Mijn vraag is, zal dit het probleem verhelpen? De advertentie staat op de startpagina van marktplaats.

Kan natuurlijk ook aan het bereik van de router liggen, of hebben andere apparaten met wifi geen problemen?

Kan natuurlijk ook aan het bereik van de router liggen, of hebben andere apparaten met wifi geen problemen?

Ik heb al contact gehgad met ziggo en ze hebben een nieuwe router geplaatst, de monteur. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. zou het bereik beter zijn als ik die wifi adapter van marktplaats koop?

Geen idee, er zijn er wel met groter bereik, de N300 van Netgear is wel goed b.v. maar of die het red als die in de router niet zo best is......, welke router heb je nu?

Geen idee, er zijn er wel met groter bereik, de N300 van Netgear is wel goed b.v. maar of die het red als die in de router niet zo best is......, welke router heb je nu?

Ik heb even gekeken en het is de: Cisco EPC3925
De router staat ongeveer 5 meter van de laptop vandaan.

Laatst bewerkt:
Oei, dat kreng kreeg ik ook van UPC, gebruik nu die als modem in bridge mode en heb er een Belkin router achter hangen die alles verzorgt, die Cisco had een wifi bereik van nog geen 3 mtr.

Zou weer klagen en een Thomson o.i.d. vragen.
Reden dat ik hem niet omruilde is dat de huidige router dual-band is, een gasttoegang heeft en wel tot 50mtr. bereik heeft.

Mijn ervaring is dat zo'n mini USB-ethernet adapter niet echt super werkt. De heel goedkope uitgave zonder antenne werkt zelfs helemaal niet.
Ook hier geldt: alle waar naar zijn geld. Koop liever iets van een gerenommeerd merk in plaats van die merkloze rotzooi uit China.

Is duidelijk een energiebesparingsmaatregel die zorgt voor de uitval/hapering zodra op de accu wordt overgegaan.

Ik denk niet dat je helemaal klaar bent met het uitschakelen van energiebesparende maatregelen:
a. Je moet in de geavanceerde instellingen van je energiebeheer-profiel kijken. Er staan daar 2 instellingen m.b.t. wifi: 1tje voor op netspanning en 1tje voor op accu. Controleer beiden of ze op Maximaal staan.
b. In Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) kun je, met dubbelklikken op je wifi adapter onder Netwerkadapters, in het tabblad Energie (of Energiebeheer of iets dergelijks) ook nog vinkjes afzetten.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je m.b.t. de batterij-instellingen onder Windows geen dramatische terugschroefacties uitvoert én dat je het probleem ook had als de accu helemaal vol is (bedenkt dat batterij-instellingen o.b.v. drempelwaarden van de resterende accu ook wat energiebesparende zaken kunnen instellen).

Tijs.

Ik heb de energiebeheerschema nu op maximaal gezet en sindsdien is de verbinding nog niet weer weg gevallen. Ik hoop dat het zo blijft. Bedankt voor de reacties.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan