Is ie nou gemold?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CiCi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
ik weet dat ik niet moet lachen.. maar.. het hele toestand klinkt heel grappig.. (Dit is niet slim om te doen gewoon!!!)
Een vriend van mij heeft dus een laptop in Griekenland gekocht (zwart...! dus waarschijnlijk gestolen..) voor een aardig prijsje.. Het hele systeem was in het Grieks en ook de cd-roms die hij erbij kreeg.... Dus dacht hij : ik formatteer alles en zet er Win95/98/Me op... (Heeft ze dus allemaal geprobeerd....) Maar het installeren ervan lukte dus niet... (Laptop alleen bestemd voor Xp of zow..) En de cd-roms die hij erbij kreeg zijn in het Grieks, wat betekent dat hij die ook nie kan gebruiken.. Toch vraag ik het even voor hem:
Is er een mogelijkheid om die laptop toch te kunnen gebruiken? Zo ja, hoe....?

Alvast bedankt voor de reactie's,
©i©i

@ Frogger » :D :D :D :D :D

@Pete1 » Floppy's kan hij nie gebruiken omdat hij er een aparte 'iets' voor moet kopen.......

Groetjes,
©i©i

Ps; Met de bijgeleverde cd-roms van Xp is het installeren nutteloos omdat het weer in het Grieks zal zijn... ? Of kan dat aangepast worden?
(Dat heeft ie dus ook al geprobeerd via commands:
cd i386
»
winnt
» aan het begin van de installatie kon hij niet verder doordat er geen Smart..(nog wat..) niet in zijn systeem te vinden was.......?

Hij is een Primaire partitie aan het verwijderen en er staat:::
Waarschuwing!!! Gegevens in de primaire DOS-partitie gaan verloren.
is dit normaal, ik bedoel, kan hij het later weer aanmaken of veroorzaakt dit een nog groter probleem???

Met Fdisk eerst NTFS verwijderen
rebooten
Weer Fdisk Primaire partitie aanmaken FAT32

Dat lukt niet omdat de volumenaam ook in het Grieks is... :confused: (Bijv: Ãéçåë enz...)

Weet niemand een andere mogelijkheid...?

probeer gewoon een nieuwe installatie met een nederlandstalige bootable xp pro.

krijg je ook een optie om te formatteren maar zonder de vraag naar de naam.

pe.

@ Pete1 » Klopt.. heb genoeg zitten zeuren hier voor hem... :) Dank je

Andere tip-gevers ook bedankt allemaal!

Groetjes,
©i©i

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan