• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is in excel een breukvorm met meer als drie getallen in de noemer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikko2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Beste,

onlangs ben ik met fotografie begonnen en toch stel ik mijn vraag aan de excel-kenners.
Het is dus geen vergissing en geen nood, U hoeft niets te kennen van sluitertijden of diafragma's of meer van die leuke termen.

Ik wil een werkblad maken waarmee ik de sluitertijden kan invoeren van 1/2 of 1/8000 en zelfs 1/16000, dus tot een noemer met 5 cijfers.
De opmaak van de celeigenschappen heb ik al proberen aan te passen maar dat gaat slechts tot een noemer met drie getallen => 1/999
De schrijfwijze 0 1/8000 heb ik ook al geprobeerd maar dan verschijnt er doodleuk het cijfer 0 in de cel.

Het enige wat ik met die breuk moet kunnen is met een formule de noemer delen door 1/2 of vermenigvuldigen met 2
De zoekfunctie en googelen heeft niets opgeleverd dus stel ik al mijn hoop op jullie kennis.
Misschien bestaat er een handige trucje om dat te verwezenlijken, alle hulp is welkom.

Bedankt bij voorbaat

Laatst bewerkt:
Als je onder "meer getalsnotaties" in de categorie Aangepast een type # #####/##### aanmaakt moet het lukken.

Laatst bewerkt:
Je kunt in de categorie "aangepast" ook nog een specifieke noemer tot en met 5 cijfers opgeven, dus bijvoorbeeld aangepaste formaten:
# 0/8000
#/16000

Zie bijlage.

Bijlagen

bij de celeigenschappen kan ik bij de 'number' opmaak tot 30 posities achter de komma kiezen.

Aan allen, bedankt voor uw advies en hulp. Mijn probleem is opgelost.

@ snb: ik vrees dat je de vraag verkeerd begrepen hebt, het gaat niet om het aantal cijfers achter de komma van een getal.
Het ging over een breukvorm en het aantal getallen waaruit de noemer bestaat.
Misschien is het in office 2016 aangepast en kan het nu wel maar ik werk nog met de oude office 2000 )
Toch ook voor U een bedankje voor uw respons.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan