Is internet te langzaam voor webcam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark08

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
Ik heb een Logitech Quickcam Messenger, en heb een draadloze ADSL verbinding van 222 kb/s.
Als ik MSN 7,5 gebruik, loopt mijn MSN na verloop van tijd vast, wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, misschien de snelheid van mijn internet?
Ik heb de nieuwste software update van zowel MSN als van Logitech erop zitten.

Nee je internet is zeker niet te langzaam.
Ik had vorige week hetzelfde probleem nadat ik een ander modem had gekregen van mn provider. Door het open gooien van een paar poorten was mijn probleem opgelost.

Poorten?

En hoe doe ik dat en welke poorten :thumb:

Ik heb er eigenlijk vanaf het begin al last van, het is wel vervelend en ik zou het graag oplossen ;), de webcam doet het wel in zijn eigen programma quickcapture, alleen als ik msn gebruik blijft msn na 10 minuten hangen, terwijl ik de rest van de computer nog kan gebruiken, waar ligt dat aan?, echt aan die poorten, waar zijn die dan voor?

Welk modem heb je dan help ik ff zoeken.

Port / Poort
Een poort is een 16-bit nummer (van 1 tot 65535) welke gebruikt worden voor protocols van de transport laag - TCP/IP en UDP/IP. Porten worden gebruikt om specifieke applicaties te benadered die op een computer lopen en gebruik maken van het netwerk.

Snap je? Gaat om de laatste zin...

Te openen poorten voor MSN-Messanger (Video, microfoon, bestandsdelen en tekst chat):
In TCP 6891 - 6900
In TCP 1863
In UDP 1863
In UDP 5190
In TCP 6901
In UDP 6901

oke, maar hoe kan ik dat checken op me computer, want dat weet ik niet uit me hoofd:confused:

Wat staat er op je modem?? Vast wel een naam en typenummer

ik heb een Speed Touch 6321D5 heb je daar wat aan of heb je iets anders nodig

Ik heb de speedtouch thomson 570, maar wat moet ik precies doen (aanpassen) om dit probleem te verhelpen:o

Ik heb via www.serverstatus.nl mijn status van de poorten bekeken en er staat dit:

MySQL Server: down
Web Server: down
FTP Server: down
SSH Server: down
SMTP Server: down
POP3 Server: down

Heeft dit ermee te maken?, hoe kan ik deze allemaal weer aanzetten, of welke moet ik aanzetten om mijn webcam weer goed te laten functioneren op msn?:o

Mark08 zei:
Ik heb via www.serverstatus.nl mijn status van de poorten bekeken en er staat dit:
Deze link gaat zo te zien over heel iets anders.

Klik even op de linkjes welke worden gegeven, daar staat precies wat je moet doen.
Of geef aan wat je niet snapt tijdens het instellen.

zelfde probleem

hey ik heb een speedtouch 510
de poorten heb ik opengegooid alleen werkt nog niet.
ik heb er ook nog een router tussen een sweex.
hoe kan ik daar de poorten in open zetten?
is er geen programma voor die dit allemaal automatisch doet?
alvast heel erg bedankt

@ ronnie welver

Misschien is het beter om zelf een nieuwe vraag over je probleem te openen, je zit nu in andermans topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan