Is laptop aan de lader laten slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessewilpizza

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2013
Hallo, ik heb zojuist een laptop gekocht, en hij ligt eigenlijk non-stop aan de lader. Stel de batterij is vol, en hij ligt alsnog aan de lader, is dit dan slecht voor mijn laptop?
Ik zou hem ook van de lader af kunnen halen en keer op keer opnieuw opladen, maar naar mijn gevoel is dit nog slechter.

Hoi,

Daar zullen de meningen wel over verschillen ik draai 1 week met lader en dan 1x zonder laat hem dan helemaal leeg en zo doe ik al jaren en na mijn inziens blijft de accu prima .maar je kan ook al je toch aan de spanning wil de accu eruit halen.

Elke keer opnieuw laden is beter dit houdt de accu actief.
Kort gezegd continue opladen is slecht voor je accu, hierdoor wordt hij niet meer actief en kan het zijn dat hij niet meer wil opladen. Een andere optie is om gewoon de accu eruit te halen zodra aan netstroom.
en de laptop compleet aan netstroom te leggen als je hem bijv. toch alleen maar op het bureau hebt staan.

W$RH34D:
Ik dacht dat je verhaaltje op gaat voor de NiCd accu's die al jaren niet meer gebruikt worden
De Nimh accu's zouden dat effect niet hebben.
Je moet ze de eerste 3 tot 5 keer volledig opladen en dan door gebruik volledig ontladen.
Daarna zou er geen noemenswaardig geheugeneffect meer zijn.

W$RH34D:
Ik dacht dat je verhaaltje op gaat voor de NiCd accu's die al jaren niet meer gebruikt worden
De Nimh accu's zouden dat effect niet hebben.
Je moet ze de eerste 3 tot 5 keer volledig opladen en dan door gebruik volledig ontladen.
Daarna zou er geen noemenswaardig geheugeneffect meer zijn.

Dus ik zou hem nu iets van 5 keer helemaal moeten leegmaken tot ie uitvalt, en dan opladen en dan weer opnieuw?

Dat zou je kunnen proberen, maar dat is bedoeld voor de eerste keren na de aanschaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan