is laptop handig in mijn situatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo iedereen,

Ik heb een budget van rond de 250 euro maar ik zat te denken. Mijn studie begint komend jaar en ik dacht misschien is het handig om iets daarvoor te halen. (technische informatica aan saxion Enschede). Dus dacht ik aan dit linux based netbookje met 2gb en een 1.6 ghz atom n2600 dual core. (http://azerty.nl/producten/product_...0-1-comfyview-breed-1024-x-600-intel-gma.html)

Maar is zoiets voor mijn studie nou echt handig. Want ik zou het geld ook kunnen gebruiken voor mijn main pc. Het uiterlijk (kast + fans etc) + er moet nog een ssd inkomen.

kortom, is zo'n netbook voor mijn studie het geld waard? Of kan ik het beter ergens anders aan uitgeven.

Alvast bedankt,

ps. ik kan wel met linux werken, dus dat is geen probleem.

Hey, ik dacht ook dat een netbookje goed was voor mijn studie maar niet dus!!!
Hij is ietsje lichter en hij werkt SUPER traag! Het is ook een Acer Aspire One .
Als ik van jou was zou ik het niet doen!
Ik zou verder sparen voor een ultrabook.

Groetjes Koen

hmm interessant.

Is dat van jou ook dual core en linux dan? Want op zich zou dat toch wel redelijk snel moeten zijn? Want ik zie dat heel veel netbooks single core zijn met windows. En dan kan ik het wel begrijpen dat ze traag zijn.

Koop anders een tweedehands?
Ik heb op mijn oude PC (Pentium 4) Arch Linux gezet, enorm snel en start binnen 15 seconden op, en dat op zon oude HDD :)

Als je wel een nieuwe koop, probeer dan het geld van Windows terug te krijgen, kijk dus eventueel naar duurdere laptops 300-320 euro want er gaat dan 50 tot 80 euro vanaf door de Windows licentie. Persoonlijk kies ik liever geen Acer, liever HP of Lenovo.

Mijn netbook is ook een Acer :(!
Ik heb een nieuwe asus gekocht en ben super tevreden! Misschien hebben zij ook wel netbooks!
En anders moet je een rond snuffelen op Moyersoen het is een veiling site waar je ook laptops kan vinden tegen een goede prijs.
Deze wijn meestal wel van een faillissement.
Link : http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p=2008:1:0

Heb jij ervaringen met deze site en producten? Want voor een aantal van die dingen ben ik best bereid om naar belgië te rijden. Maar ik kan volgens mij niet weten of die dingen werken of niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb daar al een paar dingen gekocht hoor en een goede service hoor !
Maar je kan altijd die producten gaan bekijken voor te kijken of je ze aanstaan.
Maar je moet er zelf wel nog je software opzetten hoor !
Soms heb je er bij die wel al geprogrammeerd zijn!

Groetjes

maar ik zie ook dingen als hd 5970's enzo. Wat moet ik daarvan verwachten. (kijken is geen optie aangezien ik 300km moet rijden daarvoor)

Kan ik er gewoon vanuit gaan dat alles het doet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan