Is Linux mogelijk op oude laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beerbelly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Hoi,
Ik heb Linux (Ubuntu 7.04) draaien op een pc, maar ik ben ook in het bezit van een oude laptop (Toshiba Tecra 540CDT 233 Mhz 32Mb). De Ubuntu 7.04 versie kan ik op die laptop niet installeren. Bestaat er een Linux versie die ik op deze laptop kan installeren?
Alvast heel erg bedankt.
Beerbelly

ik heb op een oude pc XUBUNTU draaien werkt perfect,probeer zou ik zeggen

ik heb op een oude pc XUBUNTU draaien werkt perfect,probeer zou ik zeggen

Ja, kan best zijn, maar de versie die je kan downloaden heeft minimum 128 mb nodig?
Waar kan ik aan een oudere versie geraken?
Alvast bedankt

Ja, kan best zijn, maar de versie die je kan downloaden heeft minimum 128 mb nodig?
Waar kan ik aan een oudere versie geraken?
Alvast bedankt

torrents misschien

http://www.pcbypaul.com/absolute/ en deze heb ik juist gevonden, ook volledig nieuw voor mij, je kan eens proberen, met een iceWM als desktopmanager.

Normaal wel 64MB ram aangeraden, maar je kan proberen, en zoek gewoon is op google en je zult genoeg distro's vinden, gwn uitkijken dat er GEEN kde of gnome opzit, deze zin te zwaar desktopmanager voor oudere pc's, kies voor iceWM, fluxbox of blackbox, xfce kan ook nog, maar ik denk dat deze weer iets zwaarder is dan iceWM.

DSL (damn small linux) kan je ook zeker eens proberen, volgens mij moet die gaan op die laptop als er geen hardwareproblemen voordoen natuurlijk.

Ik zou gewoon xubuntu hardy nemen, maar dan de alternative cd downloaden en installeren. Als alles geinstalleerd is zou ik via de console of met synaptic even fluxbox installeren.
Na fluxbox doe je op de console
PHP:
sudo update-menus
Dit doe je na ieder geinstalleerd programma. Fluxbox kan je verder naar wens configureren en is superlicht, echt iets voor zo'n ouwe laptop.
In je home dir zit een verborgen dir (.fluxbox) met daarin alle config files. Ik meen dat ~/.fluxbox/startup een script is waarmee je programma's kan laden met fluxbox. Voeg maar eens
PHP:
nm-applet &
toe en je hebt network-manager gewoon net als in GNOME draaien

Dan kan je beter Ubuntu Alternative nemen en dan een command-line installatie doen, en dan fluxbox installeren.

Xubuntu is beter op oude laptop's.

Als het mogelijk is, zou ik toch uitbreiden naar 64 MB, dan loopt fluxbox een heel stuk beter mee.

Xubuntu is beter op oude laptop's.

Als het mogelijk is, zou ik toch uitbreiden naar 64 MB, dan loopt fluxbox een heel stuk beter mee.
Wat ik net bedoelde is dat je dan gewoon Ubuntu installeert maar zonder GUI, waardoor het heel licht is, nog lichter dan Xubuntu. Dan installeer je fluxbox of iets anders. Xubuntu Alternative krijgt je dan ook nog XFCE bij, dat moet je dan weer verwijderen voordat je fluxbox installeert als je geen rommel wilt achterhouden.

Sorry. Overheen gelezen.

maar ik zou echt 64 MB nemen. 32 MB is erg weinig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan