Is messenger gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Goedenmiddag,

Mijn dochter was gisteren aan het chatten met MSN 6.1.

Plotseling bleek al haar contacten te zijn verwijderd en kreeg haar naam waarmee zij bekend staat tijdens de chat veranderd te zijn in een paar zeer onbeschofte woorden en zinnen.

Strekking was wel dat "iemand" zei dat ze nu dus alleen met diegene kon chatten en niet meer met iemand anders.

Is hier sprake van "gehackt" te zijn????

Zo ja, hoe kan dat?

Kan iemand mij er iets meer over vertellen hoe iemand MSN messenger over kan nemen op onze computer?

Surf ff snel na www.housecall.nl en doe daar een online scan van je PC .

Ja dat kan dat je msn gehackt is ! meestal komt het door dat je een te makkelijk passwoord hebt !
Of niet goed oplet wat voor bestanden er binnen komen. Oftewel de virusscan doet zijn werk niet of is niet up to date.

Ze was niet even verbroken en zich daarna weer aangemeld ? Een optie als iemand je p.w. weet (usernaam is sowieso bekend) Er zijn nl programmatjes die p.w. blijven checken tot ze binnen zijn. Weet dat dit wel eens gedaan wordt om een vriendje of vriedinnetje te zieken.

Wij hebben de 2e computer, die van de meiden, met een wireless systeem verbonden....

Regelmatig is de verbinding weg en moet er weer opnieuw verbonden worden.

Ik heb gisterenavond de virusscanner laten lopen en die haalde een zipbestand weg die geinfecteerd was.
Dat deed ik met de scanner van Avast die erop zit en heb ook RAV online eroverheen laten lopen.

Ik heb het vermoeden dat iemand dat programmaatje gebruikt...

Wat kan ik eraan doen? Ze heeft ondertussen al een nieuw account aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan