Is mijn 8800GTX kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacramental

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo Helpmij,

Ik zat gisteravond te gamen en vanuit het niets krijg ik ineens rode strepen(een beetje golvend) op mijn scherm, hing mijn computer vast en kreeg ik een bluescreen.
Ik herstartte mijn computer maar ze gingen niet weg, ik heb het al met nieuwe drivers geprobeerd. (Ik moest wel mijn computer in safe mode opstarten anders kreeg ik weer een bluescreen).
Ik heb al wat rondgevraagd en veel mensen zeggen dat mijn GPU oververhit is geraakt, maar dat heb ik meteen al nagekeken en de temp was 85graden, ruim onder de threshold.

Ik kan nu ongeveer 5 tot 10 minuten een willekeurig spel spelen/mijn e-mail checken/ whatever voordat ik die rode strepen en een bluescreen krijg (die overigens te snel weg is om te kijken wat er op staat, lekker handig)

Ik heb een 8800GTX die het al een jaar zonder problemen doet.
Tot nu toe nog nooit ergens last van gehad.

Ik vraag mij dus af of het wel aan mijn videokaart ligt.

Alvast bedankt voor de hulp.

probeer een andere videokaart als het probleem niet meer voorkomt is de oude videokaart kapot

probeer een andere videokaart als het probleem niet meer voorkomt is de oude videokaart kapot

:P Die heb ik nog wel een liggen, een oude 8600gts, het ging er mij eigenlijk meer om of iemand het probleem al ooit had meegemaakt en zo ja, wat is er aan te doen, of is het ding gewoon wasted :P

lijkt inderdaad de videokaart.

Heb je deze eral uitgehaald? dan kun je de koeler even checken op stof.

lijkt inderdaad de videokaart.

Heb je deze eral uitgehaald? dan kun je de koeler even checken op stof.

Ik zal het snel even proberen, ik vraag me alleen wel af waarom het sporadisch is en de temperatuur gewoon goed schijnt te zijn.

nou goed...
85 graden moet de kaart opzich makkelijk aan kunnen, maar goed is anders.
Kaartjes hangen in het algemeen volbelast rond de 70-75graden.

Maar als er stof inzit kan het ook al enorm schelen

Probeer inderdaad eerst je kast stofvrij te maken.

Als het probleem dan nog niet verholpen is, kun je even een andere beeldscherm proberen. Want misschien is het beeldscherm wat je nu gebruikt gewoon stuk en veroorzaakt dit de rode strepen. Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, even een andere videokaart proberen en kijken of dat wat uitmaakt.

Succes ermee! :thumb:

Ik heb alles stofvrij gemaakt, nog steeds hetzelfde probleem, andere videokaart geprobeerd en die doet het wel gewoon goed -.-

Zucht, nou in ieder geval bedankt voor de snelle reacties, k heb al gekeken en ga nu deze bestellen:

Asus MATRIX GTX285/HTDI/1GD3

die is een tandje hoger :P

Zucht, nou in ieder geval bedankt voor de snelle reacties, k heb al gekeken en ga nu deze bestellen:

Asus MATRIX GTX285/HTDI/1GD3

die is een tandje hoger :P

weet je dat zeker?
heb je ook naar ati gekeken
HD5850 is goedkoper en tog sterker

voor dat geld kun je een HD5870 kopen en die is net zo sterk als een GTX295

Laatst bewerkt:
Ja daar had ik ook al naar gekeken maar ik heb de voorkeur voor nVidia vanwege de manier waarop die physX toepast in vergelijking met ATI.

De laatse ATI kaart die ik heb gehad was de ATI Radeon x1600Pro Ultra volgens mij, ben al lang niet meer met ATI kaarten bezig, niet dat ik iets tegen ATI heb ofzo =p

Ja daar had ik ook al naar gekeken maar ik heb de voorkeur voor nVidia vanwege de manier waarop die physX toepast in vergelijking met ATI.

De laatse ATI kaart die ik heb gehad was de ATI Radeon x1600Pro Ultra volgens mij, ben al lang niet meer met ATI kaarten bezig, niet dat ik iets tegen ATI heb ofzo =p

tjah
en DX11? je moest het verschil eens zien dat is echt merkbaar
je moet ati niet afkeuren omdat ze een bepaalde software niet ondersteunen
als het om prestaties gaat is ati op het moment beter

en dat zul je ook in je portomonee zien
maar het is jouw keuzen

Laatst bewerkt:

hehe das een oud beestje.
Maar speel je dan wel eens spellen met physics?? De meeste spellen gebruiken het niet eens. Enige die ik me kan bovenhalen is rainbow six / ghost recon ect.
Bovendien kun je met ati kaarten wel physics draaien alleen wordt dit dat gedaan door je CPU ipv je GPU.

Leuk voor benchmarks, maar meer ook niet

Ja ik speel mirror's edge (geweldige physx), assassin's creed gebruikt er ook veel van, gears of war, dragon age origins allemaal spellen met physx, en ik heb de voorkeur voor nvidia kaarten omdat die een aparte physx chip op de kaart hebben dus het vraagt niet zo veel van de core zelf :)

@bruglione,

graag nutteloze berichten achterwege laten. Deze heb ik nu verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan