Is mijn accu of mijn adapter kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb laatst een universele adapter gekocht voor mijn laptop. Dat ding werkte prima, tot ik er tegen aan liep en de pinnetjes afbraken. Dus ik nieuwe/andere model uni adapter gehaald.... maar die werkte dus niet. Geen van de opzet plugjes deden het, ik hoorde alleen een tikje om de seconde en het begon een beetje te stinken, metaal achtige lucht... Dat kan natuurlijk niet goed zijn. Dus ik weer een nieuwe adapter gehaald, dit maal dezelfde als die ene die eerder werkte, maar die doet het dus ook niet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet goed weet hoe het allemaal zit ook met dat plus en min gedoe (als je die stukjes er anders opzet, dan draai je de plus en min om)... dus heb ik alle smaar gewoon uitgeprobeerd..(dacht dat dat ding daar wel tegen beschemd zou zijn als het fout was)... maar blijkbaar toch beetje verkeerd gegaan...

Nu is mijn vraag..wat is er nu precies kapot in mijn laptop..mijn accu of de adapter of wat? wil hem niet voor 40 euro laten doormeten als het niet hoeft zeg maar..

thanks!

De kans is groot dat de aansluitingen van de connector op de printplaat van de laptop afgebroken zijn. Misschien zelfs zo verbogen dat er sluiting ontstaat als je de adapter aansluit. Wat er intern nog meer kapot is, is een beetje gokken. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om de laptop te laten nakijken.

Inderdaad - laten nakijken / repareren, anders vernielt 'ie nog meer adapters... :confused:

dus ik maak de adapters hier ook mee kapot dan? hebben die geen bescherming of zo hiertegen?

Je hebt naar mijn idee teveel vertrouwen in de kwaliteit van universele adapters :confused:
Stel dat er inderdaad intern sluiting wordt veroorzaakt, dan zou een originele adapter zelfs nog wel het loodje kunnen leggen.

Dat je 2e adapter vrijwel direct geroosterd werd, duidt al op kortsluiting of op zijn minst overbelasting.
Erbicom gaf dit in zijn bericht ook al aan.

Laatst bewerkt:
lekker is dat, dan ga ik hem laten nachecken voor ik nog meer leed veroorzaak ..thanks mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan