Is mijn BIOS op AM2 mobo klaar voor AM3 Athlon CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

complimenten

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hallo!;) Ik wou mijn pc upgraden, waaronder een betere processor.

Nu heb ik dit mobo: Acer F690GVM met een AM2 socket en een Phoenix BIOS. Ik heb de Acer Aspire M1100...

Maar mijn huidige AMD Athlon 64 X2 2,1 GHZ 4000+ wou ik upgraden naar een AMD Athlon II X2 3,0 GHZ op het minst, maar tegenwoordig zijn dit allemaal AM3 CPU's, nu kan ik geen (goede) drivers voor mijn BIOS vinden, dus vroeg ik mij af of ik het met dit bijna 3,5 jaar oude boardje nog kan doen!;) Of weet 1 van jullie misschien nog wel een goede en veilige driver te vinden?

Bvd!:d

Hoi !

Je hebt niets aan drivers, je hebt 'n bios-update nodig !

Als @Acer die niet aanbiedt gaat het dus niet lukken.

'n Andere bios-update voor de 690 chipset heeft geen enkele kans, omdat iedere OEM-fabrikant het bios naar z'n eigen keuze aanpast.

Beter: ga voor 'n upgrade-setje: bijv. http://www.alternate.nl/html/produc...4_640-4GB/489898/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Kan ook goedkoper met een 3- of 2 core.

Greetz,

Harry.

Dan moet die ook nieuw geheugen kopen Harry. Daarom kun je beter een oudere Intel processor met een S775 moederbord kopen. Dit is nog beter dan een Athlon X4.

Hoi !

@Jobbes: uiteraard is de upgrade-set voorzien van 4 Gig DDR3 geheugen.....

En of 'n ouwe Intel op DDR sneller is dan 'n Athlon X4 4 x 3 Gig op DDR3....ik ben zo vrij dat ernstig te betwijfelen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

@Jobbes: uiteraard is de upgrade-set voorzien van 4 Gig DDR3 geheugen.....

En of 'n ouwe Intel op DDR sneller is dan 'n Athlon X4 4 x 3 Gig op DDR3....ik ben zo vrij dat ernstig te betwijfelen.

Greetz,

Harry.

Ja, die Athlon X4 zou ook zeker sneller zijn! Maar zijn er nog Am2 cpu's dan? Of kan ik AM2+ er ook opkrijgen?

Hoi !

AMD socket AM 2+ loopt in principe ook oop 'n AM 3, bordje, wederom afhankelijk van je bios.

Op de site van de mobo-fabrikant kun je zien welke CPU's met welke bios-versie geaccepteerd worden.

Greetz,

Harry.

AM2+ is gewoon AM3 met DDR2 werkgeheugen :) . Vaak krijg je het nieuwste BIOS al meegeleverd als je het moederbord nieuw koopt.

Hoi !

Ja, en ook vaak niet, zoals bij mij deze week.

Kijk bij @Alternate: bij veel mobo's staat de waarschuwing dat het bios-update mogelijk noodzakelijk is.

Heb het al een tiental keren meegemaakt.

Greetz,

Harry.

Dat doet een webshop ook vaak uit voorzorgmaatregelen hoor ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan