Is mijn brander wel geschikt voor CD-RW?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tirza

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb sinds 2 weken een nw pc van Dell met daarin de volgende brander: HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B.
Nu zit ik al een week te klieren om foto's etc te branden met div programma's. Alles gaat goed, geen foutmeldingen, maar kan het niet afspelen op mijn dvd-speler die aan de tv zit, terwijl ik dit met m'n vorige pc waar een HP CD-writer als brander inzat wel foto's kon branden en vervolgens afspelen op die dvd-speler. Nu vroeg ik mij af of de branden die op deze nw pc zit ook op CD-RW schijfjes kan branden!! Of is het puur alleen een dvd-brander en wat is dan het verschil? Moet ik dan dvd-r schijfjes kopen??

welke programma's gebruik je om te branden?
en welk merk cd r(w)'s
het kan zijn dat deze brander het merk cd niet ondersteund...

Waarschijnlijk

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de manier waarop de cd wordt gebrand, dit kan op twee verschillende manieren, de ene manier is + branden en de andere manier is - branden.

Een van de twee wordt ondersteund door jouw dvd speler beneden, waarschijnlijk zit daar het probleem en zolang jij met de bijgeleverde software niet kan aangeven welke manier je wilt branden zal het waarschijnlijk nooit werken.

Het is een gokje uiteraard want het kan ook door iets anders komen.

grtjs jjw

Het probleem wat zich voordoet heeft te maken met CD-RW's en niet met DVD schijven.

Het heeft dus niets te maken met dvd -/+r(w)'s

als je de specs doorleest zie je dat het een dvd-speler is
met een cd-RW drive gecombineerd.
er is dus GEEN sprake van een dvd brander maar van een cd rewriter.
Hij kan alleen DVD's (-r,+r, r-rw, +rw) lezen.

Ik denk dat het probeem (wat ik in mijn eerste reactie al aangaf) ligt bij het medium (merk cd dus)

dat + en _ van mij was fout

ik brand cd-rw met Alcohol120 en formateer ze daar eerst mee heb zelden een uitvaller

=-

Jullie hebben gelijk, ik las niet goed.

grtjs jjw

Merk CD-RW

Met de vorige pc had ik het merk TDK CD-RW 700, die werd door de dvd-speler wel afgespeeld.
Met deze nw pc dus ook deze schijfjes geprobeerd maar nu leest de dvd-speler ze niet.
Heb gister dus een ander merk gekocht, te weten Sony CD-RW 650 mb. Maar helaas, ook hier geen succes mee! Dus begin nu wel een beetje sacha te worden onderhand....

IK ben bang voor je dat de DVD speler aan je TV geen zelf gebrande cd kan lezen Kan je de cd wel op je computer af spelen????

CD-RW

Ja, dat doet hij wel.
Maar het rare is dat met mijn vorige pc ik de gebrande dia-shows wel op de dvd-speler die aan de tv zit kon afspelen. Dus dezelfde dvd-speler.
Heb net geprobeerd muziek te branden en dat ging goed en die kan ik wel op de dvd-speler afspelen! (Is een Bose 3-2-1-system dus zit ook een cd-speler in). Dus het probleem zit hem toch meer in het laten zien van afbeeldingen denk ik. Alhoewel ik niet snap wat het verschil is met m'n vorige pc. Heb de brandsnelheid ook al laag gehouden op 4 x.

misscien ligt het aan je fimware kan ik hier vandaan niet beoordelen zou het verder ook niet weten
maar kijk uit met firmware updaten dat je wel weet wat je doet ,doe je het verkeerd is combo kapot

reactie Dell

Deze reactie kreeg ik van Dell:

De video kaart van de Dimension 2400 heeft helaas geen TVout
functie. Er is dus geen mogelijkheid om beeld naar een TV te krijgen.

Kan dat het probleem zijn? Komt mij zo ongeloofwaardig over! En zou er dan een nieuwe videokaart inmoeten als dat het probleem is en zo ja, kan dat?

Re: reactie Dell

Geplaatst door Tirza
Deze reactie kreeg ik van Dell:

De video kaart van de Dimension 2400 heeft helaas geen TVout
functie. Er is dus geen mogelijkheid om beeld naar een TV te krijgen.

Kan dat het probleem zijn? Komt mij zo ongeloofwaardig over! En zou er dan een nieuwe videokaart inmoeten als dat het probleem is en zo ja, kan dat?

volgens mij heeft e.e.a. niets met de video kaart te maken, maar puur met de dvd/cd-roms speler/brander en eventueel met de stand-alone dvd player...

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met Nero, vanaf versie 5.5.

Die heeft een extra funtie binnen het branden van een video-cd. Hiermee is het mogelijk om een slideshow te maken van je foto's, compleet met thumbnailsmenu, en deze op je stand-alone dvd af te spelen.

Werkt bij mij in elk geval goed. Kijk voor de neroversie www.oldversion.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan