Is mijn CPU(processor) kapot????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muharremaydin

Banned
Lid geworden
8 apr 2009
Ik heb een groot probleem.
Ik heb een pc van fuijitsi siemens.
Als ik mijn pc opstart krijg ik de fuijitsi siemens op mijn beeld te zien maar vervolgends valt die gelijk weer uit en start die zichzelf op en blijft het maar zo doorgaan.
Ik heb de voeding getest en alle HD's losgehaalt en andere PCI's.
Weet misschien iemand wat ik er aan kan doen ????

de fout ligt in iig niet bij je processor. probeer eens of je in de bios kan komen. (del, f2, f12 [een ervan])

Hallo

Vermoedelijk een te warm worden v/d c.p.u.

Deze p.c. eens volledig stofvrij maken is het eerste wat ik zou doen.

Controleer ook of alle ventilatoren soepel draaien.

Ik heb de voeding getest
je vermeld niet hoe ....

Maar mijn 2 e controlepunt zou de voeding zijn geweest , indien deze na het zuiver maken nog steeds zou uitvallen.

De harddisk uiteraard afkoppelen tijdens het testen , want steeds uitvallen en opnieuw opstarten is niet gezond voor dit fragiele stukje techniek.

Peter

De computer is stofvrij gemaakt en ik probeer hem nu te draaien met 1gb werkgeheugen, Videokaart 256 mb en en een cpu fan en uiteraard de voeding. verder zitten er geen pci kaarten in.

ik heb de voeding getest met een multimeter en alles is correct en heb zelfs met een andere voeding getest maar het probleem blijft zich voordoen.

Hallo

Controleer eens of de thermisch geleidende pasta tussen koelvlak en c.p.u. niet versteend is , deze desnoods vervangen.

Peter

Hallo

Controleer visueel de condensatoren rondom de c.p.u. .

Zien deze er nog o.k. uit , staan deze niet bol , tik er eens tegen met uw nagel , klinken deze vol en niet hol ???

Indien ook dit o.k. blijkt te zijn , dan zijn er drastischer methoden nodig om deze fout te vinden ...

Oscilloscoop , etc... meettoestellen die niet iedereen in zijn bezit heeft.

Dit is zo goed als zeker een voedingsspanning die wegvalt op het motherboard , dit vinden zal niet evident worden.

Peter

Laatst bewerkt:
condensatoren zijn o.k.
ik heb een andere voeding geprobeerd nog steeds het zelfde probleem.

Hallo

Er springt me net nog een mogelijkheid te binnen...

Dit gebeurt heel zelden , het zou kunnen dat de c.p.u. fan , indien dit een 3 draads is (feedback naar motherboard toe) defekt is , en dat deze nu geen pulsen afgeeft , waardoor het motherboard denkt dat de c.p.u. fan niet draait en zichzelf uitschakeld.

Let wel : dit is een "longshot" , en vermoedelijk is dit niet de oorzaak.

Peter

hey gozer

stuur mijn is ff een email op mijn hotmail heb perongeluk je verwijderd

Hallo

Er springt me net nog een mogelijkheid te binnen...

Dit gebeurt heel zelden , het zou kunnen dat de c.p.u. fan , indien dit een 3 draads is (feedback naar motherboard toe) defekt is , en dat deze nu geen pulsen afgeeft , waardoor het motherboard denkt dat de c.p.u. fan niet draait en zichzelf uitschakeld.

Let wel : dit is een "longshot" , en vermoedelijk is dit niet de oorzaak.

Peter

Hoe kan ik erachter komen dat dat echt kapot is dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan