Hallo
"Mijn laptop doet niks meer sinds ik een kortsluiting heb gehad"
Geen merk/typenr/ouderdom vermelding van uw "mijn laptop" ...
Indien de primaire voeding uitvalt ... neemt de interne batterij over ... en blijft deze laptop verder werken op deze... (er wordt niet gemeld of dit zo is ...)
" De kortsluiting kwam door een adapterstekker dat niet goed contact maakte."
Hoe deze kortsluiting is ontstaan doet niet echt terzake ... maar ik concludeer uit bovenstaande door u geleverde info met 100 % zekerheid , dat niet de laptopadaptor de schuldige is ...
Is alles nu kapot of kan er simpel een onderdeel vervangen worden?
Uit de door u geleverde info is er geen konkreet nuttige info te halen ...
Maar :
Tussen de regels door lezende ... gok ik er op , dat er reeds langdurig een defekte secundaire voedingskabel d.m.v. een m.c. gyver oplossing bleef werken "Ik moest er iets zwaars tegenaan drukken om het op te laden."
Verder gokkende .... heeft deze defekte voedingskabel deze adaptor secundair kortgesloten , wat uiteindelijk het leven heeft gekost van deze geschakelde voeding ....
Zo goed als zeker heb je wel opgemerkt , dat het geleverde antwoord iets langer is dan uw summier gestelde vraag ... die dan uiteindelijk nog geen enkel uitsluitsel/ nuttige info kan leveren...
Het vorige antwoord was wel korter (#2) ... , maar komt op hetzelfde neer ... met de tot nu toe geleverde info dien je het betrokken toestel onder handen te hebben ...
Peter