Is mijn laptop te licht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Ik heb hier een vraag over mijn laptop IK heb een ACER aspire 7720G met intel core 2 duo prosessor t7300 2.0GHZ
radion HD 2300 2GB dds2 Nu is mijn vraag Ik heb nu een HD camera en nu heb ik problemen met het bewerken van mijn films Het duurt nu
vrij lang voor hij iets klaar heeft Wat kan ik daar aan doen Is er iets te koop dat ik extern aan mijn laptop kan koppelen voor meer kracht ?
Bestaat de mogenlijkheid voor een meer geheugen er in te zetten en of dit kan ?? wie kan mij helpen
e de waele

zoal het zegt DUAL CORE, jouw cpu heeft 2 kernen.
deze lopen op 2ghz (wat een beetje gemiddeld is, correct me if wrong) nu is HD beeld materiaal zeer cpu intensief.
ik had eerst een AMD Phenom II x4 en hier duurde dit een uurtje op, nu heb ik een 3770K 4cores en 8 threads en hier maar een half uurtje.
dus het aantal cores en jouw kloksnelheid is zeer relevant aan jouw probleem,je pc is te zwak om deze data snel te verwerken.

algemeen kan je hier niets aan doen :confused: gewoon op de huidige snelheid laten "renderen'

Laatst bewerkt:
Ik heb mij nu een Sony dsc hx10v camera aangeschaft ik kan ook films opnemen met een lagere kwaliteit Ik ga dit allemaal eens uitproberen
Maar mijn laptop zou dit moeten kunnen maar dan langzamer of zie ik het fout
En mischien is gewoon in Hd wel te doen geen Full HD gebruiken
de waele

als je een camera koopt die Full HD kam filmen dan is het een beetje stom dat je nog in lagere kwaliteit gaat filmen ;)
je laptop kan het aan, alleen gaat het stukken langer duren vooralleer ie klaar is.
wat je mss wel kan doen is een cooling pad kopen in de saturn of media mark ofzo, dan blijft ie op een mooie temperatuur.
wat mss ook beetje kan helpen is wanneer je hem laar 'renderen' dat je de laptop dan niet voor andere dingen gebruikt,
kan een beetje verschil maken aangezien jouw cpu voor bijna zeker 100% belast zal worden.

Ik heb deze ventilator en de lucht geleidingspijp al diverse keren schoongemaakt ik zal nu ook nog eens naar kijken
bedankt nog voor de tip
e de waele

Hallo

"bedankt nog voor de tip" --> graag gedaan ....

Zou zonde zijn om ook deze laptop voortijdig te weten sneuvelen , zeker gezien het feit , dat het slechts enkele minuten kost om deze zuiver/stofvrij te maken.

Peter

Ik heb inmiddels de ventilator (deze heb ik verwijderd) en de koelers schoongeblazen Ik doe dit ook wel eens met de stofzuiger en een dunne zachte slang dan kan ik zo bij de koelers komen en beschadigtd er niets Het was trouwens wel weer nodig hoor .
e de waele
DSC09006.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan