Is mijn Moederbord stuk of mijn CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arido

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Goede dag allemaal

Hopelijk kan iemand mij een diagnose geven ;-)

Ik zat te werken met mijn pc en opeens werd het scherm zwart, ik kan niet meer resetten, de enige die nog draait zijn de kast fans, cpu fan en de aan/uit ledjes, zelfs de dvd krijgt geen stroom meer en ik kan het dus ook niet openen. Ik zie op het scherm absoluut niets meer, zelfs dat stukje waarin het geheugen gecheckt wordt.

Wat kan dit betekenen? Is moederbord stuk of CPU?

Mijn moederbord is: ASUS p4p800
CPU is: P4 3.0 Ghz HT
Ik had 3 hardeschijven daarin, die werken nog!

Als het aan mijn moederbord ligt kan ik een nieuwe kopen en vervangen anders alles weggooien.

Ik dank jullie alvast

Groetjes
Ari

Aangezien je niks meer op t beeld ziet zou ik toch eens een andere voeding proberen (lenen)

Bedankt voor je reactie. Maar de voeding doet het nog, de fans draaien en en da lampjes ook.

Aangezien het een oud bordje is zou het best kunnen dat ie defect is maar dat kom je alleen te weten als je m vervangd...

Dus de voeding hoef ik niet meer uit te proberen? Gezien het feit dat de ventilatoren wel stroom krijgen?

Groetjes
Ari

Je dvd moet altijd open gaan als er stroom op staat. Ik zit meer aan de voeding te denken.

Dat is een slimme opmerking, dus dan maar de voeding vervangen, ik ga het doen

Groetjes

Test is uitgevoerd met een andere voeding van 300W, resultaat: precies zelfde! Als ik de HD van de mobo ontkoppel, dus alleen met voeding, draait ie wel!

Wat moeten we nu concluderen? :-)

Groetjes

Sluit de HD op een andere PC aan om te kijken of het aan de HD ligt, als hij daar werkt kun je concluderen dat het moederbord defect is.

Kijk eens op het moederbord of je wat bolle of lekkende condensatoren ziet. Zo ja, hoef ik jou hopelijk niet te vertellen wat er aan de hand is ;)

Sluit de HD op een andere PC aan om te kijken of het aan de HD ligt, als hij daar werkt kun je concluderen dat het moederbord defect is.

Of andersom, ik heb alle hd's weggehaald en een andere hd gebruikt, waarvan ik weet dat ie goed is, het resultaat is precies het zelfde, niks reageert, maar als ik de platte kabel van de hd eruittrek met behoud van stroomkabel en dan de pc opstart zie ik reactie van de hd.

Wat moeten we concluderen ?

Groetjes

Hoi !

Ga er maar vanuit dat je mobo naar de eeuwige jachtvelden is; de Asus P4P800 had nogal veel last van slechte condensatoren.

Heb er in de loop der jaren al zo'n 20 "kaduk" voorbij zien komen.

Greetz,

Harry.

Bedankt. Dus dan hoef ik ook mijn cpu niet te verdenken? want ik ga een mobo kopen :-)

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan