Is mijn PC snel ter vergelijking met anderen?, Hoe maak ik hem sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgroot1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Hallo allemaal, ik heb hier een vrij nieuwe Acer Aspire V3-771G staan.
Ik wil graag weten of de laptop snel is of gewoon veel sneller kan?! Hieronder plaats ik enkele resultaten en de specificaties van mijn laptop:

specificaties
Processor: Intel Core i5-3210M CPU 2.50GHz (with turbo boost up to 3.1 GHZ)
Videokaart: NVIDIA GEFORCE GT 630M
Geheugen: 500 GB HDD
RAM
Beeldschermgrootte: 17 inch (1600 x 900)
Batterij: 6 Cell Li-On batterij
Webcam: HD webcam
DVD: DVD Super Multi DL drive
Geluid: 1: Realtek High Definition Audio
2: Dymond BTR 01 (Bluetooth)
Besturingssysteem: Windows 8.1 (64 Bits)

Is dit een beetje veel voor een standaard laptop?
Drivers zijn (volgens mij) geUpdated

Hier heb ik resultaten van de speedtest: (OOKLA)
Ik heb Ziggo internet

3291318553.png

Hier nog een speedtest: (speedtest.nl)
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland: 378.9 KByte/sec (=3031 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen 203.8 KByte/sec (=1630
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 158.0 Conn/min

Is dit allemaal een beetje goed, en hoe maak ik het sneller?

Meer vragen kunnen jullie altijd stellen,

Groet
RGROOT1

PS: ik heb het hier over de PC snelheid en de internet snelheid :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vraag is wat er met het notebook gedaan wordt, en qua internet snelheid is te beoordelen welk abonnement je hebt dan kan je zien of aangeboden snelheid ook gehaald wordt.
En een notebook is over het algemeen niet sneller te maken hoogstens zou een ssd een optie zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi, Dit wil ik er allemaal mee doen/doe ik er mee

- Muziek luisteren en downloaden
- Internetten (bijv. YouTube of OSM, en diverse sites voor school)
- Office
- Gamen (GTA 4, GTA Sa en vergelijkbare games)
- Soms een film of game downloaden (hoe kan dit sneller)
- Ik speel geen flash games

Ik wil niet mijn laptop openschroeven om dingen te veranderen

Hoi,

Downloaden ben je ook afhankelijk van de aanbieder neem aan dat je al nieuwsgroepen gebruikt.Verders voor de games zou het notebook wat beter kunnen maar dat gaat niet met een notebook ,misschien wat meer geheugen en zoals eerder gemeld een ssd beide mag vanuit de fabrikant gezien gewoon doen zonder garantie verlies.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf zo'n vergelijkbare laptop: ASUS X53SD-SX209V (i5-2450M, 8GB RAM en NVIDIA GeForce 610M). Hij is nu 1,5 oud. Ik heb wat tips voor je om alles wat sneller te laten lopen.

GPU
Die NVIDIA GeForce GT 630M is niet echt een geweldige videokaart. Fatsoenlijk gamen met deze videokaart is nauwelijks mogelijk. Zelf heb ik een NVIDIA GeForce 610M. Da's al helemaal rommel:P. Maar ik game nauwelijks, dus voor mij is ie zeker toereikend:P.

Ik heb ontdekt dat je in het NVIDIA configuratiescherm de grafische prestaties kan verhogen door aan te geven dat men prestaties boven kwaliteit verkiest. De kwaliteit gaat inderdaad iets achteruit, maar de kwaliteit is een stuk hoger dan wanneer je in het spel zelf de kwaliteit lager zet. Hierdoor heb je een flinke fps winst in tegenstelling tot de kwaliteit die je er voor inlevert.

RAM
Ook het RAM-geheugen speelt een grote rol bij de prestaties van de laptop. Ik heb zelf tot een half jaar geleden 4GB RAM gehad. Ik raad je zeker aan te upgraden naar 8GB RAM, mocht er minder RAM-geheugen in zitten. Kies dan bij voorkeur voor Kingston ValueRAM. Hier heb ik goede ervaringen mee. Kingston ValueRAM heeft ook onbeperkt garantie:D. Een reepje van 4GB DDR3-geheugen kost €37,95 bij de Azerty: klikkerdeklik!

CPU
Met de processor is niets mis mee. Dit is een goede allrounder. Beetje internetten, filmpjes kijken, beetje gaming, dat kan ie allemaal netjes aan. Waarschijnlijk heb je wel gemerkt dat de laptop erg warm wordt tijdens het gamen. Ik adviseer je een mooie laptopkoeler erbij te halen, bijvoorbeeld deze: klikkerdeklik! Ik heb die zelf ook en ben erg tevreden over de koelprestaties. Om de temperatuur nog iets te verlagen, zou je de Turbo Boost uit kunnen zetten door in de energie-instellingen de maximale snelheid van de processor op 99% te zetten. Hier merk je als het goed is nauwelijks iets van. Natuurlijk is het vanzelfsprekend het energiebeheerschema 'Hoge prestaties' in te schakelen.

Drivers
Ook is het handig de drivers van de videokaart te blijven updaten. De laatste paar versies van de NVIDIA driver, bijvoorbeeld de 332.23, bevatten veel bugs en zorgen voor verminderde prestaties. Deze beta-driver heb ik zelf ook in gebruik en is zeer stabiel:klikkerdeklik! Nieuwe NVIDIA drivers kun je gewoon installeren zonder de oude te hoeven verwijderen. Het installatieprogramma zal vragen of je de drivers wilt upgraden of een schone installatie wilt doen.

Is mijn PC snel ter vergelijking met anderen?
Naar mijn mening is dit een prima allrounder. Deze laptop kan alles netjes aan, maar verwacht geen geweldige game-prestaties. Daar is deze laptop niet voor gemaakt. Verwacht dus niet dat je hierop BF4, BF3 of CoD Ghosts fatsoenlijk zal kunnen spelen. Zie hier voor meer uitslagen qua fps: klikkerdeklik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan