Is mijn router kapot, de kabel rot of de laptop stuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcW1205

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Ik heb UPC als internet provider. Ik heb een desktop, ik heb een laptop. Met de desktop krijg ik wel verbinding.
Met mijn laptop niet. Maar neem ik mijn laptop mee naar mijn vader, dan werkt het daar wel?

Iemand enig idee hoe dat kan?

Ik dacht eerst er is iets met mijn laptop, maar waarom werkt deze dan goed op een
andere internet aansluiten. (Geen UPC overigens.)

Ik dacht daarna mijn internet kabels zijn rot, maar waarom werk de desktop op dezelfde kabel dan wel?

Kan het zijn dat 1 soort ethernet kaart robuuster om kan gaan met een knik in het netwerk dan de andere?

Ik zal sowieso mijn kabels vervangen kijken of dat helpt. En ik vraag mijn buurman of hij misschien een laptop heeft en die even
op mijn kabeltje wil aansluiten.

Maar wat is er nu kapot? De laptop, de kabel, de router?
Of is het UPC?

Mijn desktop is overigens een heel heel oud systeem met nog windows 2000 erop.
Mijn laptop is een paar jaar oud, nieuwe tweedehands, windows vista, ~vijf jaar oud denk ik.
Ik dacht eraan dat die oude netwerk kaart, misschien minder efficient is, maar daardoor wel robuuster omgaat met een gemist stukje data over een rotte lijn?? Is dat logisch?

Driver installeren miss, kijk in apparaatbeheer of er gele uitroeptekens staan.
Andere kabel gebruiken is het eerste wat je doet uiteraard of is dat dezelfde die je bij de buurman gebruikt?

Nee, daar heb ik ook al direct gekeken. In apparaat beheer staat dat de netwerkkaart goed werkt. En dat doet hij ook, maar op een andere breedband aansluiting. Ik zal eerst de kabels maar gaan vervangen. Ik vind het vooral raar dat de ene desktop wel verbinding en de andere laptop geen verbinding krijgt met dezelfde router en kabel aansluiting. Hoe kan je dat verklaren?

Goed natuurlijk, eerst vanmiddag na werk even een ander kabeltje kopen en testen. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan