is mijn voeding groot genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

belg1992

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Hallo

Ik heb een i7 3770 3,4 GHz pc.
Corsair vs450 voeding.
En een hd 4000 .

Ik dacht aan deze te halen.
MSI GeForce GTX750 Ti GAMING 2GB Twin Frozr IV 1x DVI 1x HDMi 1x VGA

Is mijn voeding zwaar genoeg hiervoor?
Ben hierin een leek.

Alvast bedankt.

Ooh super.
Ik heb ook naar de 760 en 770 gekeken maar daar is mijn voeding te licht voor.
Raad je de 750 grafische kaart aan of zou je een andere nemen?

En past dit op mijn moederbord?
Hoe vind ik dat terug?

Helaas kan ik die vragen niet beantwoorden :o Ik ben geen gamer.

De GTX 750 is goed voor gewoon standaard gamen. Battlefield 4 op 1920x1080 op Ultra gaat niet echt. Dan kun je beter op Medium (misschien High) of je moet toch upgraden. Maar dat is vast niet nodig.

EDIT: Je moederbord past deze wel. De i7 3770 heeft een socket 1155 moederbord nodig en daar past vast en zeker wel een GTX 750 Ti in.

Laatst bewerkt:
Welke videokaart raad je aan voor op ultra te spelen ( en wat ook past op mijn voeding )

En zit er veel verschil tussen de 750 en de hd4000 wat op het moederbord zit

Het verschil is inderdaad aanwezig, en wat voor een :)

Als je wilt upgraden naar iets zwaarders is het misschien verstandig je voeding ook te upgraden. We weten namelijk niet precies wat er allemaal nog meer in dat systeem van u zit, is het allemaal overgeclocked of draait het stock. Hoeveel schijven etc. etc.

Een ssd van ik denk 120 GB.
En een hardeschijf van 1000 GB.
Waar misschien in de toekomst nog 1 bijkomt
8 GB ram

Is normaal niet overgeclocked ( is nieuw gekocht )

Maar als ik een nieuwe voeding en een zeer zware grafische kaart bijsteek dan moet deze ook nog extra gekoeld worden ?
En hoe zwaar moet dan de voeding zijn? toch minstens 750 ?

500 is de mibimum volgens nvidia van een 760. Als u met een 750w gaat heeft u nog wat speelruimte. Vermoeddelijk is het nummer van nvidia echter wel wat overdreven.

En nee. Extra koeling is niet nodig. Zowel een voeding als een videokaart komen met hun eigen koeling. Die is in 99.9% van dr gevallen voldoende.

Er kan nog een redelijke flinke kaart bij hoor op die voeding. Wat echter eerder een probleem gaat vormen zijn de aansluitingen op de voeding zelf. Volgens mij heeft de voeding standaard slechts een enkele PCI-E-6 stekker. 750W voedingen zijn echt schromelijk overdreven.

Je hele huidige computer verbruikt op dit moment zo'n 125W-150W op volle belasting. Je voeding kan volgens de specs 275W leveren voor de videokaart, dus je hebt echt nog wel ruimte voor een grotere kaart, je mist alleen de stekkers voor kaarten met zoveel verbruik en goede converters passen ook niet op die VS uitvoering.

In de praktijk ben je vanwege de aansluitingen dus gelimiteerd tot de ati radeon r9 270 of de nvidia 750ti. De voeding an sich heeft genoeg vermogen.

En als je tussen de ati radeon r9 270 of de nvidia 750ti

Zit daar ook kwaliteits verschil in ?

Welke van de 2 raad je aan?

Een 7950 kan die dus niet aansluiten met zijn huidige voeding, dus dan moet ook de voeding vervangen worden.

Ik denk dat ik het gewoon bij de ( GTX750 Ti GAMING 2GB Twin Frozr IV 1x DVI 1x HDMi 1x VGA ) ga houden .
Dit is ook al een mooie verbetering tegenover de hd4000.

Deze video is in het ENGELS.

[video=youtube;lqThn3C-zg4]https://www.youtube.com/watch?v=lqThn3C-zg4[/video]
Dit heeft mij veel bijgebracht over PSU's.

Om meer te weten te komen over je PC (gedetailleerde specs, etc.) kun je Piriform Speccy gebruiken.
Als je niet weet welke socket jouw CPU gebruikt kun je je cpu opzoeken op google en dan naar een link gaan die naar ark.intel.com verwijst.

Laatst bewerkt:
Oke thanks voor de info
heb hier heel veel aan gehad
binnenkort de GTX750 Ti GAMING 2GB Twin Frozr IV 1x DVI 1x HDMi 1x VGA halen
heb nog geen tijd hiervoor gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan