Is mijn voeding nog steeds toe reikend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanvanede

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Beste mensen,

Ik ben aan het hobbien met een ouder pc'tje van mij. maar ik heb wat onderdelen vervangen en ik vraag mij af of de voeding nog voldoende is hier onder de gegevens over de oude en nieuwe opstelling(in oude opstelling nooit problemen)

Oude opstelling:
Moederbord: AOpen AX4B-Pro
CPU: Pentium 4 1,8GHz
GPU: nVidea GeForce 6200 265 MB DDR2
RAM: 1x 1GB
1x 512 MB
HDD: 2x 3.5" 40GB schijf
DVD: 1x DVD brander
1x DVD lezer

Voeding is SN HPC-300-101
Merk weet ik niet maar site met verdere info is dit

Mijn upgrade's van:

AOpen AX4B-Pro naar Asus P4v800-x
Pentium 4 1,8 GHz naar Pentium 4 2,4 GHz
1GB+512MB RAM naar 1GB+1GB+512MB

Moederbord was nood gedwongen door corrupt bios
Graag info of dit spulletje gaat werken, voeding is 300W en ik hoop heel erg dat het goed is...

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi..

Denk dat we nog wat info missen....:D

EDIT:je hebt bericht aangepast zie ik.
Gezien de upgrade van alleen processor,bordje en ram mag dat geen probleem zijn.Is verder geen dusdanig zware upgrade met hetgeen je al had.

Laatst bewerkt:
is dat echt zo of veronderstel je dat,
mijn broer die ook wel wat weet van pcs trekt het een beetje in twijfel toch is hij meestal te voorzichtig maar zijn er nog meer mensen die dit kunnen bevestigen of juist niet??

Wat trekt dan meer power nu tenopzichte van het oude systeem?
Processor zal gelijk blijven cq een paar watt extra.Mobo the same en ram is verwaarloosbaar.

Het zou wat anders zijn als je een andere kaart zou plaatsen bijv.Dat zijn de stroomvreters.

Als het in de vorige opstelling voldoende is geweest zal je in de nieuwe opstelling geen problemen ondervinden,
je upgrade van het moederbord + geheugen zal gemiddeld 5 tot 10 Watt extra van je voeding vergen.
de upgrade van je cpu zal zelfs energie besparen, de opbouw van de 2.4GHz processors is anders als je vorige cpu, waardoor je in plaats van 66 nu 58 watt gemiddeld zal gebruiken.
Bron van energieverbruik van je cpu:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CPU_power_dissipation#Pentium_4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan