is mijn windows geactiveerd met een legale serial?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emanuel1

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2011
Hallo,

Er zijn 5 computers bij ons waarvan 1 of 2 een illegale versie hebben. Maar wij weten niet meer welke (zijn computers van 3/4/5 jaar oud , papieren etc weggegooid, zit geen sticker ofzo op de pc)

Hoe kan ik controleren welke versies van Windows legaal zijn en van office:

samengevat:
3 computers met windows XP home
2 computers met vista

alle 5 met office 2007.

Hoe kan ik dit controleren?

Ik heb het programma Magical Jelly Bean Keyfinder..

er staat daar wel de serial nummer enzo maar hoe controlleer ik of dit niet een illegale key is..?

graag zsm antwoord.

Gr. Emanuel

Hallo,

Hoe dan? En is dat makkelijk? Wat zijn de risico's?
en wat betreft office? Hoe kan ik dat controleren?

Bedankt voor uw snelle reactie:thumb:

gr. Emanuel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat dat voor TS veel uitmaakt, die heeft blijkbaar nog nooit updates van Windows of Office gedraaid, daar zit die tool namelijk in.
Het is wel belangrijk om die updates te installeren, TS :thumb:

Maar als ik die WGA pack installeer en een van die PC is illegaal dan kan ik hem niet gebruiken.. dan ga ik dat niet doen juist..

wat bedoel je met: 'TS' ?

kan het nou wel of niet met office?

en wat betekend dit?
magical jelly bean.JPG

wat kan ik nou het beste doen..

gr. Emanuel

TS = Topic Starter, dat ben jij dus!

Met dat programma (wat jij laat zien), kun je je key achterhalen maar niet zien of deze legaal is..
Als je de illegale versie er toch niet af gaat halen, wat is dan het nut van achterhalen of deze
illegaal is of niet?

Waarom wil je precies weten welke illegaal zijn?

Hallo,

de reden is omdat ik alle 5 computers wil verkopen op marktplaats.. als de koper er later achterkomt dat er op 1 of 2 pc's een illegale versie op zit is dat niet leuk..

want het is ook niet zeker dat ze illegaal zijn..

ja daar ben ik achtergekomen.. maar hoe nu verder. Is er geen andere manier behalve dat WGA van microsoft?

dankjewel voor uw snelle reactie!

gr. Emanuel

Maar als ik die WGA pack installeer en een van die PC is illegaal dan kan ik hem niet gebruiken.. dan ga ik dat niet doen juist..

je kan hem gewoon blijven gebruiken, maar je krijgt bij elke opstart de melding dat je software illegaal is, je kan dan alleen nog updaten tot en met Service Pack 1.

wat bedoel je met: 'TS' ?

Topic Starter, dat ben jij in dit geval :)

kan het nou wel of niet met office?

Daar heb je ook zo'n tooltje voor, OGA (Office Genuine Advantage), voor Windows is dit het WGA tooltje (Windows Genuine Advantage).

Wat betekent wat ?
Ik zie daar dat je een XP met Service Pack 3 hebt, dus de kans is groot dat dit een legale Windows is, je kan namelijk met een illegale Windows nooit tot Service Pack 3 komen - Tenzij je een illegale versie hebt gedownload waar ze de updates in hebben 'gebakken' (slipstreamed) -.

antwoord op uw 1e antwoord:
oke maar de computer zal nooit uitvallen oid? de pc kan gewoon jaren gebruikt worden
zonder iritante reclame etc?

antwoord op uw laatste antwoord:
ja dat zou zomaar kunnen, dat kan ik vast niet controleren of sp3 illegale is.. ?.

en als ik die OGA installeer..en office is illegaal, gaat hij dan ook elke keer
zon melding geven dat office illegaal is?

dankje!

gr. Emanuel

je kan hem gewoon blijven gebruiken, maar je krijgt bij elke opstart de melding dat je software illegaal is, je kan dan alleen nog updaten tot en met Service Pack 1.

Topic Starter, dat ben jij in dit geval :)

Daar heb je ook zo'n tooltje voor, OGA (Office Genuine Advantage), voor Windows is dit het WGA tooltje (Windows Genuine Advantage).

De systemen verkopen zonder OS is geen optie ?
En zeker als je ermee gewerkt hebt, zou ik hem sowieso formatteren en opnieuw installeren. Het is namelijk niet zo moeilijk om verwijderde data weer terug te halen.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre het legaal is om Windows te hebben zonder dat je kan aantonen dat je een licentie hebt.

(ja dat van gegevens maak niks uit, en is ook mijn vraag niet.)

naja.. dus niemand kan mij helpen met deze vraag behalve dat ik dat WGA moet installeren?

(ja dat van gegevens maak niks uit, en is ook mijn vraag niet.)

Weet ik, was meer bedoeld als waarschuwing, zou toch ***lig zijn als je de PC zakelijk hebt gebruikt en de aankoper vervolgens al je bedrijfsgegevens en evt boekhouding terug kan halen.

naja.. dus niemand kan mij helpen met deze vraag behalve dat ik dat WGA moet installeren?

Ik zou het verder ook niet weten, er is volgens mij ook geen lijstje met blacklisted keys die je kan controleren.

jammer dat het niet opgelost kan worden:(

in ieder geval bedankt voor al jullie reacties!:thumb::thumb:

Onnodige quotes verwijderd ! Wil je niet bij ieder antwoord een quote plaatsen, niet nodig en niet waarom quoten bedoeld is !

Quoten doe je alleen om te verduidelijken als er bijvoorbeeld veel berichten achter elkaar worden geplaatst en je wil benadrukken welk bericht waarbij hoort en dat is nu niet het geval want het is duidelijk wie waar op reageert !
Net zoals je mij nu quote terwijl je een opvolgend antwoord geeft en het dus duidelijk is waar je op antwoord.

Laten we dan nu maar weer ONTOPIC gaan:

Dit kan ook een oplossing zijn:

Gewoon de WGA (voor de Windows Key) en OGA (voor de Office key) installeren en kijken welke pc's de melding geven dat er een
illegale key is gebruikt.. Vervolgens het besturingssysteem eraf knallen (eerst drivers downloaden van de hardware die in de pc
zitten en deze extern opslaan; bijv. op DVD) en opnieuw een illegale versie installeren.. Drivers installeren en klaar is kees, volledig
schone Windows en je privé gegevens zijn nog gewist ook!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan