Is mobo stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkertje

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
beste,
heb enige tijd geleden opstart problemen gehad met de pc bij het opstarten met windows vista 64bit.Heb dan de schijf geformateert en windows 7 prof proberen op te zetten maar dit lukt niet want kan ook nioet opstarten heb dan nieuwe schijf gekocht ook windows proberen op te zetten maar weeral hetzelfde zie het tekentje van windows en de gekleurde blokjes die nader komen en dan valt hij weer uit.Probeer nu ubuntu met live cd maar dit lukt ook nie opstarten van programma valt hij uit na kernel booten.En bij een opstartcd met acrones programmas slaat hij ook uit bij begin programma.
mobo of proccesor kapot.

Laatst bewerkt:
Als het mobo stuk is wil ie in de meeste gevallen zelfs niet meer aan gaan en kan je dus niet eens beginnen met wat dan ook en als ik het hier goed lees, danlijkt het erop dat u toch nog wel beeld hebt en dat en toegang tot de DvD-player en de harde schijf.

Als dat zo is lijkt mij dat het eerder de voeding is die problemen heeft.

Hallo

"opstart problemen gehad met de pc ..windows vista "

"dan valt hij weer uit en ... valt hij uit na kernel booten en ... slaat hij ook uit bij begin programma."

Vista is al enkele jaren oud .

De merk/typenr/ouderdomloze p.c. dus vermoedelijk ook.

De meest logische/evidente tip met deze summiere info is ... maak deze p.c. eens stofvrij.

Vergeet niet om ook de aanzuigopeningen stofvrij te maken.

Controleer vooraf/nadien eens de temperaturen in de b.i.o.s.

Peter

Heb alle stof uit de kast en voeding en proccesor gehaald en de temperatuur processor in bios bekeken en alles blijkt in orde.
Kan het zijn dat ik te letter geheugen heb om windows 7 proffesional te draaien ik heb maar 2gb ddr2 geheugen.het mobo is een Abit NF-M2S.
Heb wel op de nieuwe schijfeen nieuwe partitie gemaakt van 100gb met een partitie programma.
het betreft een western digital schijf.http://wdc.custhelp.com/ci/fattach/...ame/Caviar+Green+Specifications+(English).pdf
type:WD10EARS

beste
Ben nog eens bezig geweest en als ik opstart met een bootcd en gparted of een ander programma voor partieties probeer dan slaat hij na een minuutje uit zou de proccesor kapot zijn als of zou dat programma in het geheel nie kunnen starten moest die kapot zijn.

ik houd het vooralsnog op de voeding.
Heeft u niet een reserve (oude) voeding ergens liggen?
Of zit er soms een zware videokaart in? Zo ja, haal die er dan eens uit en gebruik dan eens de video die op het moederbord zit.

Hallo

Mits alles op vraag #3 korrekt is en indien nodig werd gecorrigeerd , is de eerstvolgende logische stap inderdaad eens eens ruilvoeding proberen.

Peter

hallo
terug na enig speurwerk
heb eens op www geneusd en bij een video uitgekomen dat beweert dat je pc ook niet kan opstarten door slechte of kapotte condensatoren.Nu heb ik gekeken op mijn mobo en er staan er heel wat bolle condensatoren op wat volgens die site beweert dat dit slechte condensatoren zijn dus is dit mischien de reden dat hij niet meer opstart.
ik probeer een nieuw mobo en geen nieuwe voeding denk ik.
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan