"..... is niet toegankelijk, u heeft mogelijk niet de juiste machtiging van de netwer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucsleegers

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Berichten
48
beste helpers,

Hierbij wil ik graag jullie hulp vragen voor het volgende,

ik ben bezig om een netwerk te maken voor ongeveer 10 pc's. ik heb de wizard bij alle computers uit gevoerd! nu geeft die het volgende aan als ik probeer om naar computer te zoeken in het netwerk, "..... is niet toegankelijk, u heeft mogelijk niet de juiste machtiging van de netwerkbron"
ik kan dus ook niet de andere computers vinden
ik draai windows XP pro en home editions

hoe kan ik dit oplossen

Mvg

Luc Sleegers
 
Voor iemand je verder kan helpen moet je denk ik toch even vertellen hoe je je netwerk hebt gebouwd.
 
beste helper,

ik heb het netwerk als volgend geinstalleerd

via de wizard netwerk instellen

hierbij heb ik de keuzes gemaakt
- bestanden en printers delen

verders heb ik de firewall uitgezet op alle pc's

hoop dat jullie genoeg weten

mvg

Luc
 
hallo,

ik heb de haqndleiding doorgelezen het blijk dat het aan de volgende dingen kan liggen
- NETBIOS over TCP/IP staat uit
- een conflict in de naamgeving van het netwerkpad.

de naamgeveing van het netwerkpad is dit de naam van het netwerk?

en hoe kan ik de netbios controleren?

Mvg

Luc Sleegers
 
Staat toch een verwijzing naar deze pagina.:confused:

Even goed lezen.:)


Heb helemaal zelf onderstaande gebrouwseld, ook nog een oplossing.

Netwerk instellen met XP, indien het niet met de wizard netwerk werkt.

Lees vaak over het instellen bij een netwerk, dat het netwerk niet bereikbaar is, of dat er niet voldoende rechten zijn.

Indien alle stappen zijn ondernomen om een netwerk in te stellen, zoals dezelfde werkgroepnaam, de naam van de computer, het delen van bestanden, kun je nog altijd de rechten geven aan groepen en personen die op de desbetreffende computer staan, waardoor schijven, mappen of bestanden voor andere computers te benaderen zijn.

Op onderstaande site een paar tips,
http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk10.htm#Aanmelden

Werken de tips niet, kun je onderstaande nog doen.

Open de eigenschappen van de schijf, map of bestand, ga naar het tabblad beveiliging, klik op toevoegen, geavanceerd, nu zoeken, zoek een gebruiker uit, en geef hem de rechten door deze aan te vinken in Eigenschappen, nu kan er wel verbinding worden gemaakt.

Vaak kun je daarna gewoon weer eenvoudig delen aanvinken, en blijven de verbindingen bestaan.

Hier een tip om het tabblad beveiliging te krijgen in XP home,
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/x...ebruikersrechten op Windows XP Home aanpassen

In de Professional uitvoering krijg je het tabblad beveiliging, indien je eenvoudig delen in de mapopties, uit zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan