Is sfc /scannow nog bruikbaar voor XP Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Als ik sfc /scannow toepas, worden er dan geen nieuwe door updates geïnstalleerde bestanden vervangen door oudere dus achterhaalde.?

Wat ik over dit commando lees stamt allemaal uit de jaren 2003/2005?
Hoewel ook wel over Vista?

Ja, is gewoon bruikbaar. De meeste wijzigingen aan Windows zijn toevoegingen en uitbreidingen... de basis is veelal hetzelfde gebleven... En indien er al een ouder bestand zou worden teruggeplaatst kun je je afvragen waar je nu meer gelukkig mee zou zijn; een nieuw maar corrupt of niet werkend bestand of een iets ouder goed werkend bestand......

Daar nog bij aangetekend dat de Windows Update dienst de bestanden na die sfc /scannow gewoon weer bij de tijd brengt, dus het komt vanzelf goed.

Tijs.

ErpCity en dnties bedankt voor de info.

Hopelijk heb ik het goed gedaan, ik had gelezen:

uitvoeren
cmd
ik staat dan in c:\documents and settings\boekanier
daar commando sfc /scannow gegeven.

In Windows verschijnt dan een venstertje dat de beveiligde bestanden controleert.
De voortgang duurt nog al even, waarna het venster zonder verdere melding sluit.

De Windows CDRom zat in de drive, maar werd niet aangesproken volgens mij.

Ik dacht altijd dat het commando via de cdrom gegeven moest worden?

Nee, de cd-rom schijf wordt tijdens het commando gebruikt, indien dat nodig zou blijken.
Het commando zelf is gewoon ingebakken in alle versies van XP (en ook in Vista trouwens).

Heeft sfc /scannow je geholpen bij welk probleem je dan ook maar had?

Tijs.

Nee, de cd-rom schijf wordt tijdens het commando gebruikt, indien dat nodig zou blijken.
Het commando zelf is gewoon ingebakken in alle versies van XP (en ook in Vista trouwens).

Heeft sfc /scannow je geholpen bij welk probleem je dan ook maar had?

Tijs.

Bedankt voor jouw reaktie.

Mooi dan was er dus niets aan de hand.

Nee mijn "probleem" is nog niet opgelost.
Mijn geluid van Mailwasher New Mail (= notify wav) is vervangen door een beep.

Zie eventueel mijn vraag bij Software > Mail programma's > E-Mailprogramma's overig -
geluid van Mailwasher Pro in XP.

Makers van Mailwasher deden allerlei zaken aan de hand, maar we zijn er nog niet uit.

Dus ik dan eens sfc /scannow, zo van niet geschoten is zeker mis.

Sluit dan deze vraag: Je hebt succesvol het commmando kunnen draaien + de gevraagde (achtergrond-)informatie gekregen.

Klik hiervoor op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Sluit dan deze vraag: Je hebt succesvol het commmando kunnen draaien + de gevraagde (achtergrond-)informatie gekregen.

Klik hiervoor op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Normaal doe ik dit ook, maar ik dacht misschien heeft de meester nog iets op te merken.
En dat had hij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan