Is Thunderbold de toekomst?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik hoor bij de mensen die regelmatig een backup maken. Tot nu toe heb ik een externe harde schijf met usb2.0 en esata Interface. Dat werkt prima. Ik will er nu een nieuwe externe disk bijkopen, maar welk Interface is de toekomst?

Al mijn ocmputers hebben een usb 2.0 aansluiting en een esata aansluiting. De nieuwe Computers hebben usb 3.0 en ik heb overal een esata bracket bijgeplaatst, en deze esata Interfaces zijn dan ook nog hot plugable.

Maar nu will mijn zoon een laptop van Apple. Volgens mij zit daar Thunderbold op. Ik heb er nog een NAS, maar die gebruik ik bijna niet omdat het kopieëren via een Gigabit Interface vrij langzaam is.

Kann men Thunderbold voor Windows Computers bijplaatsen, of moet ik voor de Apple gewoon de NAS gebruiken?

Zelf kom ik uit de Windows / Linux wereld, maar dat is voor het Interface niet van invloed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thunderbolt is eigenlijk van Intel. Ja het is mogelijk zo'n interface te plaatsen in een PC. Dat is echter niet het hele verhaal. Thunderbolt is zeer duur. Kabeltjes alleen lopen al richting de 40 euro. Ook is er nog weinig ondersteuning voor.

Intel zegt te weten wat de toekomst is, maar met de huidige prijsstelling is het momenteel niet meer dan een niche-product voor bedrijven. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar momenteel is alle gebruik voor thuisgebruik nog usb3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan