Is upgrade windows 10 GRATIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Als men windows 8.1 op zijn computer heeft staan, krijgt men dan inderdaad een GRATIS update naar Windows 10, of moet men dan toch nog , nu of later betalen.
En is het verstandig om Windows 10 dan te installeren.
Groeten Lode

Als je dit jaar update naar windows 10 is dat grattis de gene die volgend jaar overstappen naar W 10 moeten betalen. Dat is wat Microsoft NL tegen mij zij. Maar ik ga niet updaten want een vriend van mij had w10 en zij dat er om heel veel privacy dingen werden gevraagt ofso.

Groetjes

Mijn vertrouwen is ook niet zo groot. Maar wist niet dat ze meer van ons MOETEN weten. De tendens is er nu eenmaal wel dat ze meer en meer van ons willen te weten komen. En dat weerhoudt mij ook.
Groeten
Lode

Windows 10 probeert het voor de gebruikers zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Hiervoor hebben ze uiteraard een boel
gegevens van de gebruiker nodig. Sommige gebruikers vinden privacy belangrijker dan een gebruiksvriendelijk besturingssysteem.

Bekijk de volgende link eens; http://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/extra/windows-10-privacy/

Ik draai nu zelf ook op Windows 10, en heb alle privacy gebonden opties uitgeschakeld. Nu is er in principe niets anders dan Windows 7 en 8.1

Ik ben naar uw link gegaan, en hev de instructies zo goed en kwaad mogelijk gevolgd. Dank voor uw advies. Laat ons hopen dat ik het goede gedaan heb en Win 10 minder gegevens van mij kan verzamelen. Het zou eenvoudiger zijn dat ze alles moeten vragen om te mogen inzien. Als ik een geschreven brief verzend, mag de postbode toch ook NIET die brief inzien. Groeten Lode

Heb je de privacy verklaring doorgelezen waar je zelf akkoord mee bent gegaan toen je Windows 10 hebt geïnstalleerd?
En zelfs de postbode mag het pakketje open maken wanneer zij dit een verdacht pakketje vinden. (OT)

Nogmaals, Microsoft gebruikt deze gegevens om het de gebruiker zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.
Dit gaat wel ten koste van wat privacy... Maar wat is privacy tegenwoordig nog..

Ja ik had het al geschreven dat ik getracht heb zo goed en kwaad mogelijk dat allemaal te lezen. En ik weet dat er (vele) zijn die GEMAKKELIJK toegang kunnen maken tot iemand anders zijn computer, maar omtrent al die gegevens zouden de rollen moeten omgedraaid worden, en er van uit gaan dat je gegevens van iemand zo maar niet op een eenvoudige manier mag gebruiken en bezitten zonder dat dit ECHT noodzakelijk is. Men moet toch ook niemand belonen omdat die niet door het rode licht is gereden. Het is de evidentie himselve dat je daar niet mag doorrijden. En dit geldt zowel voor warenhuizen als alle andere firma's of weet ik wat. Je schrijft het zelf dat een "verdacht" pakje mag opengemaakt worden, met als resultaat dat de echte verdachte pakjes haast nooit gevonden worden worden. Maar alleszins is dit een gedachtewisseling die geen einde zal kennen. Goed om erover even te "debatteren".
Groeten LODE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan