Is windows noodzakelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankos

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Hello :cool:

Ik heb een vraagje!

Ik heb 2 harde schijven!
De C: schijf staat als secundary en D: als primary.
Nu wil ik weten of ik op C: ook echt windows nodig heb, omdat ik vanaf daar toch niet opstart..
want als je op het plaatje kijkt, kan ik veel schijfruimte besparen!
harddiskcho7.png

Met vriendelijke groet,

Frank :)

Of hij nou primary of secundairy , master of slaver is maakt windows niet zo heel veel uit. de vraag is of het de schijf is waar je windows op geinstalleerd hebt, zo nee dan zul je ook op je d schijf een windows map moeten hebben en zou je deze op c moeten kunnen verwijderen. maar als dat niet het geval is dan is het niet verstandig om hem te verwijderen ;) maar das logisch

Als je opstart van een Windowsq die op je D: heïnsdtalleerd hebt, kan je de Windows op de C: zonder problemen weglaten. Om zeker te spelen kan je ook de Windows-map op C: hernoemen (vb. WinBU). Als je Pcdan zonder problemen star mag je deze Win geglaten.

Jan

En als die niet zonder problemen opstart?
dan moet ik er opnieuw windows opzetten cker?

Nee, als het spul dan met problemen of niet opstart, dan wordt de windos van uw C: gebruikt als opstartsysteem (met eventueel de opstartbestanden (boot.ini; booldoader.com, ntdetect.com en ntldr op de D:, maar da's niet zeker). Het is wel wallemaal erg vaag. Wees eens duidleijk, heb je 2 windows geïnstalleerd, eentje op de C: en eentje op de D:? Dat antwoord zou al veel verduidelijken.

Jan

Ja.. ik heb ze op alle2 geinstalleerd! maar werk vanaf D:

Als je de Win gerenamed hebt en je pc start zonder problemen, dan kan je zeker de windows-directory met alles erop en eraan weglaten, enkel moet je zeker ziijn vanaf welke HD geboot wordt (bepaald in je BIOS), als dat je D: mag je ook de opstartbestanden enzo weglaten en formateren, dan kan het geen kwaad. Wordt er echter geboot vanaf de C: en in boot.ini verwezen naar de D:, dan moet je je opstartbestanden op de c: laten staan.

Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan