is XAMPP veilig? en eventueel te installeren op USB-stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

k0pjekoffie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik ben bezig met het leren van server side programmeer talen. Ik heb wel een hosting, maar ik vind het nogal irritant om continu mijn bestanden te uploaden en dan testen of het script wel werkt.
Verder heb ik een probleem dat de internet verbinding regelmatig wegvalt (op school met name), kortom het is nogal een gedoe om het continu te uploaden.

Ik heb op internet het programma gevonden genaamd XAMPP. Dit programma is instaat om een webserver te installeren op jouw computer. Via dit programma zou ik mijn scripts dus niet continu hoeven uploaden.

Wat ik me afvraag: is het veilig om zoiets op je computer te zetten? (ivm met kwaadwillende)

Verder las ik ook iets over dat je XAMPP op een USB-stick kon installeren. Dit leek mij ideaal! Alleen waren de tutorials die ik vond alleen geschikt voor Windows gebruikers (ben zelf Mac gebruiker). Iemand enig idee hoe je dit op Mac zou kunnen doen?

Bijvoorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Als het alleen bedoeld is voor je eigen experimenten (websides, webapplicaties)
dan is XAMPP zeker een goede oplossing.

Het kan ook veilig gemaakt worden.
Sterker: tijdens het installatie-trajekt wordt je er op gewezen als config-instellingen niet veilig zouden zijn.

Ik weet dit niet meer zeker, maar ik geloof zelfs dat enkele functionaliteiten niet werken als je niet eerst de onveilige instellingen verandert.


Voor gebruik op een usb-stick is er zelfs een XAMPPLITE
Basic questions: Question 1: What is the "Lite" version of XAMPP


Oh ja: XAMPP Goes Apple
 
Als het alleen bedoeld is voor je eigen experimenten (websides, webapplicaties)
dan is XAMPP zeker een goede oplossing.

Het kan ook veilig gemaakt worden.
Sterker: tijdens het installatie-trajekt wordt je er op gewezen als config-instellingen niet veilig zouden zijn.

Ik weet dit niet meer zeker, maar ik geloof zelfs dat enkele functionaliteiten niet werken als je niet eerst de onveilige instellingen verandert.


Voor gebruik op een usb-stick is er zelfs een XAMPPLITE
Basic questions: Question 1: What is the "Lite" version of XAMPP


Oh ja: XAMPP Goes Apple

Bedankt voor je reactie!

XAMPPLITE is alleen voor Windows (voor zover ik het kan zien op de site).

Ik zal XAMPP installeren op mijn Mac en misschien dat er later een portable versie komt die ook voor Mac gebruikers te gebruiken is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan