is XP antispy zinvol

Status
Niet open voor verdere reacties.

sadhinoch

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2003
Berichten
232
ik heb naast Ad Aware SE en SpywareBlaster ook
XP antispy V3.41 op een pc staan ,is dit zinvol of kan ik beter XP antispy verwijderen want dit is ook al een oude
versie. alvast bedankt voor de reacties.
 
Als je het zinvol lijkt om XP geen contact meer te laten maken met microsoft zou ik antispy erop laten staan.
XP maakt contact met microsoft om te kijken of er updates beschikbaar zijn, om de klok 'goed te zetten' om updates ed. te verkrijgen voor mediaplayer. Ondanks dat microsoft beweert dat ip-gegevens of registratie gegevens niet worden gebruikt voor verder onderzoek of andere doeleinden zijn er toch mensen die het tegendeel beweren of het gewoonweg niet vertrouwen.
De keuze is dus aan jou......
 
Xp-antispy is geen scanner maar je kan er standaard xP functies mee uitschakelen. Zoals bv. de windows media player connectie met het internet om zo geen data of codex automatisch te downloaden..
Of het door microsoft automatisch versturen van van error reports.En nog meer..
Dat zijn allemaal zaken die door sommige kenners als een mogelijk tot spionage worden gezien, het zijn open verbindingen waarover je geen controlle hebt. Het is maar in hoeverre je microsoft vertrouwd om dit wel of niet toe te laten. Dus zullen de meningen over of dit zinvol is wel verschillen.. Heb zelf De 3.81 versie en ken die 3.41 verder niet..
Maar de 3.81 heeft wel een hele mooie functie om je Limiting of bandwithe uit te schakelen. Wat de download snelheid van je computer met zo'n 20% sneller maakt.
Deze functie mag je dan wel als zinvol betitelen..
Maar dat kan ook handmatig gebeuren...
Adaware zoekt naar Malware enzo en spyware blaster zorgt dat bepaalde slechte zaken al helemaal geen toegang krijgen.. Dus doen ze alle 3 totaal andere dingen en zullen elkaar zeker niet in de weg lopen...

:thumb:
 
bedankt voor de reacties ik laat hem er wel opstaan
3.41 heeft ook de funktie van bandbreedte limit uitschakelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan