ISA 2006 geeft print problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

Ik zit met een ietwat merkwaardig probleem. Sinds ik ISA 2006 heb gaat het netwerkprinten op voornamelijk HP printers niet lekker meer. In het ergste geval heeft een printje van bijvoorbeeld 30 kb een halve dag nodig of doet het helemaal niet :shocked:

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo mogelijk een oplossing voor?

Hoezo denk je dat het iets te maken heeft met beveiligingsprogramma's of malware?
Want ik denk niet dat dat daaraan ligt.

ik denk dit omdat het probleem zsich voordoet sinds dat we over zijn gegaan op isa 2006.
maar wat is jou visie hierop?

Maar wat heeft het te maken met malware?
Je bedoelt toch de Microsoft Internet Security and Acceleration Server?

Kan je anders even een screenshot maken van de configuratie hoe die nu staat?

Nou, dat is nou net het probleem ook. Ik zie niet zozeer in wat het met ISA heeft te maken (ik weet trouwens ook niet wat je precies met malware bedoeld trouwens).

Een screenshot van de config wordt wat lastig gezien er tientallen tegels in staan.

Maar dat is nu dus ook het vreemde. Eigenlijk hoort ISA hier niks mee te maken te hebben. Het is alleen zo dat sinds dat ISA 2006 is geinstalleerd dit probleem voor komt.

Als ik een query start met de bijbehorende ip adressen rolt er ook niks uit, dus het lijkt erop dat ISA niets in de weg zit :confused:

nee ok, dan snappen we elkaar :D

ik heb inmiddels het 1 en ander getest, en ik zal het even toelichten:

we hebben hier een printer op ip adres 192.87.50.216. Dit is een vast ip adres.
Als ik vanaf de Grendel07 (onze printserver) dit ip adres ga pingen krijg ik een timeout.
Als ik nu een pc pak en hem het .216 ip adres vast geef dan kan die wel pingen.

Tevens kunnen alle andere clients en servers hier gewoon de printer onder .216 pingen.
Alleen dus de Grendel07 (printserver) niet maar zodra ik een client verander in .216 dan ziet de Grendel07 hem direct! :confused: :(

Enig idee of ik misschien een service o.i.d. niet goed heb staan op de Grendel07?

Ik krijg nu namelijk het idee dat de ISA hier dus geen bal mee te maken heeft

het probleem is inmiddels deels opgelost. dit alles bleek te komen door 2 netwerk kaarten die in een 'team' zaten. 1 van deze had namelijk het adres .208 en de ander .209 dit ging elkaar in de weg zitten resulterende in veel problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan