ISA Plug en Play-bus FOUTMELDING

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Hoi jongens, wie kan mij helpen bij deze foutmelding, verkrijgen bij de controle: hwinfo/ui bij Dos prompt?

Class: System
This Device Has a Problem: Code=2 (0x2)
Apparaatfout: probeer een ander stuurprogramma voor dit apparaat
te gebruiken. Als dit niet helpt, raadpleeg dan de hardwaredocumentatie.
DeviceDesc: ISA Plug en Play-bus
Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\enum\ACPI\*PNP0A00\0
Hardware Resource Section
Inst5 resources:
Alloc resources:
None
Extra Registry information Section
Driver Information section
Driver: System\0008
DriverDate: 5- 5-1999

Bvd Jirko
Driver: isapnp.vxd
File Size: 21281 (0x5321)
File Date: 5/5/1999 10:22 AM
CompanyName: Microsoft Corporation
FileVersion: 4.10.1998
LegalCopyright: Copyright (C) Microsoft Corp. 1988-1998
FileDescription: ISAPNP Virtual Device (Version 4.0)
 
Hoi falconetti,
Heb daar geen geschikte hulp gevonden.
Bedankt Jirko
 
Als ik ome Bill goed begrijp, zou het geen problemen moeten opleveren (hooguit dat op de isa bus PNP niet werkt) En het zou komen doordat je bios 2× ISA-PNP aanmeldt en moet op te lossen zijn door een bios update.

Maar heb je dan problemen met de pc?
 
Hoi maestro12,
Bedankt voor je reactie. Mijn probleem bij Win 98 is, dat ik soms de rode kruisjes heb ipv de animaties en dat het afluiten van de PC minuten duurd en de PC erg traag is geworden. Of het daarmee iets te maken heeft, weet ik niet. Trouwens, hoe doe je die Bios update en is het zonder risico? Heb namelijk niet zo veel verstand van.
Groetjes Jirko
 
Een bios update is zeker niet zonder risico, als je er geen verstand van hebt, zou ik zeggen afblijven.

Ik denk trouwens niet dat rode kruisjes i.p.v. plaatjes en traag afsluiten niets te maken heeft met de melding die jij gevonden hebt.

Als ik jou was zou ik eens beginnen met een algehele opschoning van je pc, defragmeteren enzovoort.
Rode kruisjes worden wel heel vaak veroorzaakt door ontbrekende links (op de betreffende site, dus niet op je pc) of foutieve instellingen van de software.
Kan je een voorbeeld geven waar je die kruisjes tegenkomt?
Traag afsluiten kan ook worden veroorzaakt door (te) veel op de achtergrond draaiende programma's (of slechte proggies).
Is dat trage afsluiten altijd al geweest of is dit iets van de laatste tijd?

Gaarne graag ook meer iets info over de pc.
 
De gevraagde gegevens: PC - Pentium III, 600 Mhz, Win 98SE, 128MB Ram, video TNT2 Pro 32MB+Tv out, 29 GB Udma-66. Een USB hub, een scanner, een webcam, een printer, een digit. camera en Webshots op het buroblad. De rode kruisjes kommen SOMS tijdens het surfen voor of in een E-mail, die ik ontvang of verstuur.
Er draaien 38 programmas op de achtergrond vlg AD-aware 5 (kan of moet het verminderd worden en hoe?) en de Webshots op het bureaublad. De traagheid van het afluiten is langzaam gegroeid.
Bedankt voor je aandacht.
Groetjes Jirko
 
38 programma's volgens AdAware???????
Dat zijn dus 38 spywareprogramma's, die wil je eigenlijk helemaal niet op je pc hebben, ik zou zeggen verwijderen. Maak eerst wel een backup met adaware, misschien draaien er paar proggies (kaazaa?) niet meer na het verwijderen, kan je het in elk geval nog ongedaan maken.
Deze spyware programma's vetragen het systeem en je internet verbinding aanzienlijk.
 
Lavasoft AdAware meld: 38 running processes
Dat zijn dus geen 38 spywareprogramma's. Die, zoals cookies e.d. zijn verwijderd. De PC is clean verklaard. Kaaza heb ik niet.
Scandisk, Defragmentatie en Regclean heb ik reeds gedaan, zonder een verbetering.
Wat denk je, hoe verder?
Groetjes Jirko
 
Ga naar start->uitvoeren-> type daar 'msconfig'->tabblad opstarten en kijk daar wat er allemaal mee opstart.
Wat wel en niet mee moet opstarten kan je hier vinden
 
En gooi dat RegCleaner weg. De TOP ontwerper van het progje heeft een nieuwe: jv16 Power Tools.
Daar kun je veel meer mee en je krijgt ook updates ;)

Ad-aware 5 kan ook weg. Pack de nieuwe 6 (ook met mogelijke updates) van www.lavasoft.de.
Voor de 6 is ook nog NL handleiding beschikbaar)
Falco
 
Hallo Ron, bedankt voor een zeer goede en handige programmatje. Met behulp er van heb ik het aantal opstartprogrammas beperk tot 28, maar het heeft niet merkbaar geholpen. Heb je nog een andere idee?
Groetjes Jirko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan