isass.exe virus. Opstarten lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik krijg de volgende melding na opstarten:

Eris een onjuiste parameter doorgegeven aan een service of een functie.

isass.exe systeemfout!

Op een andere pc in huis via internet erachter gekomen dat het een restant van virus is en ik heb ook een verwijderprocedure daarop gelezen, maar het probleem is nu dat als ik in veilige modus opstart ik direct na het veilige modus scherm dezelfde foutmelding in beeld krijg en de pc weer opnieuw gaat opstarten. Steeds herhaalt die procedure zich.

Het lukt uiteindelijk wel via een diskette naar c:\windows te gaan maar regedit kan dan niet gedraaid worden.

Wat nu??? Please help

Lijkt op een "sasser" variant...

Heb je nog kans om in het " uitvoeren" menu te komen? Tik daar dan shutdown -a en ok, dan houdt ie in ieder geval op met opstarten en kun je aan het herstel beginnen.....

Daarna deze downloaden:
http://download.nai.com/products/mc...ert/stinger.exe

en het programma draaien.

Laatst bewerkt:
Uitvoeren menu is.......? ???

Wat wel lukt is een f toets bij opstarten indrukken dan kom ik in een menu waar ik veilige modus kan selcteren. Maar als ik dan enter dan krijg ik kort daarna de foutmelding weer.

Ook zo af entoe start de pc op en zegt met systeemherstel bezig te zijn; kan ik wel of niet onderbreken. Maar vervolgens klikt weer die foutmelding in het scgerm.

Uitvoeren menu is: Start [groen, rechtsonder], dan "uitvoeren" , dan krijg je een schermpje en daar in tik je "shutdown -a" zonder de " " en vervolgens op OK

andere vraag: is het issass.exe [virus] of lssass.exe [met een [kleine] L] ? Dat laatste is een gewoon windows proces.... om dat te herstellen vraagt een andere aanpak....

lssass.exe

O ja dat uitvoeren ken ik wel, maar daar kan je alleen via startmenu komen maar helaas kom ik niet eens zover!!!
De pc blijft maar opstarten. Nogmaal als ik F5 (bij mijn pc) bij opstarten ingedrukt houd dan kom ik in een scherm waar ik veilige modus, veilige modus met netwerkverbindingen en nog een aantal andere opties kan kiezen. Wat ik daar ook kies de pc geeft dan weer die foutmelding of start vanzelf weer opnieuw op.
Het is dus die hofdletter lsass.exe fout

PC maar leeg gemaakt en alles er nieuw op gezet. Had gelukkig nog een externe harde schijf met al mijn belangrijke bestanden. Toch wel zo prettig!
Bedankt in ieder geval voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan