Isdn / analoge verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een vraagje..
Ik heb net bij iemand thuis een laptop neergezet (1 jaar oud)... en daar zit een gewoon telefoonmodem in... Als die laptop verbinding maakt met internet, krijg ik een verbindingssnelheid van 26 kb/s. Niet echt snel dus.. Hoe kan dit?

Er ligt in dit huis een isdn aansluiting, maar er wordt een gewoon analoge plug gebruikt om de laptop (dus geen isdnmodem) aan te sluiten. Er staat nog een pc (uit 1834 ofzo, met win 98 en met wel een isdnmodem) en daar is de snelheid 64000bps.

Hoe krijg ik die laptop nou ook zo snel werkend? Bestaan er externe isdn modems ofzo?

Er bestaan Xircom PCMCIA-kaarten waar je een ISDN aansluiting aan kan koppelen.
Misschien is dat een oplossing.

Ik hoop dat mensen nog even mee willen denken.. Ik ben nl vanavond weer verder gegaan, en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Laptop 1 (toshiba, pent 4) draait op snelheid 21 kbs. Laptop 2 (toshiba, pent 3 minimaal een jaar ouder), draait in hetzelfde huis, dezelfde stekkertjes en dezelfde aangemaakte verbinding op snelheid 38 kbs. Hoe is dit nu mogelijk?
Ik heb alle instellingen die te maken hebben met het modem en met de verbindingen vergeleken en alles is hetzelfde. Stuurprogramma voor het modem van laptop 1 was zelfs nog een jaar nieuwer. Ook heb ik de nieuwste drivers van de site gehaald, maar niets mocht baten.

Ergens moet dus een beperking ingesteld staan. MAAR WAAR ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan