ISDN card moet com poorten geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Help..
ik heb een isdn pci card geinstalleerd. Nu werkt internet perfect. Maar voor girotel heeft het programma een com poort nodig. De helpdesk was zo vriendelijk om me daarmee niet te helpen. Hij gaf aan dat ik viruele com poorten moet kunnen aanmaken...
Wie kan me hierbij helpen? Ik heb werkelijk geen idee...

ik vond dit nog in de handleiding.. maar niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen...

¨ Supports COM port simulation for modem-based application programs.

Ik zie dit nog in de handleiding van girotel staan:

9.5 ISDN-communicatie

Als aanvulling raden wij klanten die met ISDN werken of willen gaan werken aan minimaal gebruik te maken van Windows 95 (of hoger).
Tevens wijzen wij er op dat de gebruikte ISDN-adapter een com-poort moet aanspreken.
Voor een interne ISDN-kaart is dat een door de driver-software aangemaakte virtuele com-poort. Indien er voor elk ondersteund protocol een aparte com-poort wordt aangemaakt, moet worden verwezen naar de com-poort die het V.120-protocol ondersteunt.
(Klik voor meer informatie op het icoontje Deze computer op het bureaublad. Vervolgens Configuratiescherm en dan Modems. Selecteer hier V120 modem en druk op Eigenschappen.)

Ik lees dit op de site van e-tech..

Om verbinding te maken met Girotel is het programma RVS-Com nodig. Onderstaande punten zijn getest met RVS-COM 3.11:

Installeer het digitale V120 modem via RVS-COM programma.

Maar... ik heb aan de helpdesk gevraagd waar ik dat proggie kon krijgen.. Bij Primafoon was hun antwoord.. maar ben nu in 2 filialen geweest, maar nergens hadden ze er van gehoord.. Wie kan me verder helpen??

Ik heb wel en suggestie.
Heb ooit eens problemen gehad met het inbellen bij Girotel en ben toen ook met zoiets aan de slag gegaan, alleen had ik geen ISDN modem.

Wat je kunt proberen is het volgende:
Ga naar het Configuratiescherm.
Dubbelklik op Telefoon- en modemopties.
Tabblad modems, en kies voor "Toevoegen".
Kies voor handmatig een modem toevoegen en kijk of de V120 er tussen staat.
Ik zit momenteel achter de laptop zonder modem dus het zal er bij mij wel iets anders uitzien.

attachment.php

Als je op deze manier de V120 kunt installeren heb je er dus een virtueel modem bij, deze kun je dan weer in Girotel selecteren onder instellingen zodat Girotel voortaan dit modem zal gaan gebruiken.
Hoop dat lukt.

Bijlagen

• naamloos.gif
    naamloos.gif
    25,9 KB · Weergaven: 62
Misschien is dit wat:
Ik heb Girotel wel aan de gang gekregen in XP met de KPN netcard.
Stappen: Bij www.eicon.nl de software voor windows 2000 ophalen (diva-isdn-w2k.exe), wel iets van 12,5 MB Na installatie en herstart de V120 64K ISDN modem toevoegen op com5 via configuratiescherm.
Poort en modemsnelheid op 38400, 8N1 gebruiken, initialisatiestring AT&D0.
In girotel de V120 Eicon modem selecteren en het werkt.

Bron met erg veel leesvoer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan