ISDN kabels als netwerk te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

testkees

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Berichten
33
Hallo!

Mijn ouders hebben destijds ISDN lijnen laten aanleggen voor het geval ze daarmee gingen bellen, maar hebben dit nooit gedaan.
De kabels liggen dus al in de muur, maar zijn niet aangesloten op NT1 kastjes o.i.d. Ze bellen nog gewoon via de analoge lijntjes.
Nu ga ik van het weekend adsl aanleggen bij hun;
kan ik die ISDN-kabels dan gebruiken als netwerkkabel van kamer naar kamer? Dan is die investering tenminste nog ergens goed voor geweest... :)

Thanx!
:cool:
 
Nee, die kabel is daar niet geschikt voor. Voor netwerkkabels moeten de aders getwist zijn, zijn deze dat niet heb je een zeer storingsgevoelige verbinding. Voor de aansluiting van de modem op de splitter kun je de kabels wel gebruiken.
 
Die kabels zijn de kosten niet. Heb je ook een ISDN ADSL modem aangevraagd voor die aansluiting? Of blijf je op de analoge voet verdergaan. lijkt me in dit geval net zo handig.
 
Hallo allebei!

Super dat jullie zo snel reageren! :) .
W.b. Tanja: het blijft analoog, omdat we nog helemaal geen ISDN aansluiting hebben daar en de noodzaak/kosten ook niet wenselijk. De kabels zijn idd niet duur, maar het probleem is dat ik door 4 muren heen moet nu en als ik de iSDN kabel had kunnen gebruiken, dan was ik meteen klaar geweest, want die zit al helemaal in de muur verwerkt....

Maar ik kan in elk geval de ISDN draad vanaf de splitter in de kelder naar het modem boven gebruiken. En dan zien we boven wel weer verder.....

Thanx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan