ISDN modem driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
Dacht weer ff een modem (isdn) over te zetten, maar ben al weer de hele avond bezig. Ik hoop dat iemand me nog kan helpen.

Ik had een pc (win 98) met daarin een isdn modem.
Nu probeer ik de kaart in een xp comp te zetten, maar die slaat steeds uit met de mededeling dat er een fatale fout is. Start ik daarna in de veilige modus op, dan zie ik geen enkel conflict. Ik zal dus wel iets fout doen, of toch de verkeerde driver gebruiken.

Hier komt de informatie die ik heb en de werkwijze die ik gevolgd heb. Dan kan iemand me, hoop ik, op het juiste spoor zetten:

Op de bon (in 2001) staat: Dynalink ISDN int PCI OEM

Op een stickertje van de kaart staat:
BIS 128PH PCI ISDN BULK

Een ander stickertje op de kaart:
p/n: A7249549

Op een zwart blokje wat op de kaart zit staat:
Winbond
w6692CF
035AB202864302SB

Ik heb op de dynalink site gekeken en daar de drivers gevonden voor:
ISDN CARD IS64PPH(+) / IS128PH(+)

Die heb ik uitgepakt. Vervolgens stond er een readme file waarin stond dat je eerst SPW2000 moest draaien om alle isdn gegevens te verwijderen. Dat heb ik gedaan. Daarna moet je het modem als normaal PnP hardware installeren.
Dus in configscherm-hardware etc zie ik een uitroepteken staan voor NETWERKCONTROLLER.. Daar heb ik de stuurprogramma gegevens laten bijwerken met de drivers die uitgepakt waren in de map win2kxp. Dan geeft ie aan dat de software niet voor XP is (maar dat zie je wel vaker).. Dan op doorgaan geklikt.. Dan wordt een en ander geinstalleerd en aan het einde van de installatie knalt de computer vast, krijg ik een blauw scherm met de mededeling dat er een fatale fout is. Ik kan de computer daarna niet meer opstarten. Het blauwe scherm blijft verschijnen. In de veilige modus de hardwareinstallatie ongedaan maken en de pc start weer.

Wie kan me helpen ???

helaas.. dezelfde fatale fout..
Kan het ook zijn dat dit modem gewoon niet werkt onder XP ?

Geplaatst door DaanM
helaas.. dezelfde fatale fout..
Kan het ook zijn dat dit modem gewoon niet werkt onder XP ?

Heb je soms SP2 er op staan, zo ja, verwijder deze eens, probeer dan nog eens.

Moet je die driver eerst uitpakken en dan op setup klikken? Is het misschien mogelijk om daar te rechtsklikken en compatible te maken voor WinXP?

Hoe verwijder ik SP2 ? Het was een win XP installatie met ingebakken sp 2...

Ik heb m inderdaad eerst moeten uitpakken, maar er zat daarna geen setup bestand bij..
Was echt vanuit apparaatbeheer installeren..

Geplaatst door DaanM
Hoe verwijder ik SP2 ? Het was een win XP installatie met ingebakken sp 2...

Ik heb m inderdaad eerst moeten uitpakken, maar er zat daarna geen setup bestand bij..
Was echt vanuit apparaatbeheer installeren..

Bij aparaatbeheer, klik daar even op je modem -> Stuurprogramma bijwerken. je krijgt een soort wizzard. Klik daar "Ik wil zelf kiezen" Geef de map waarin de uitgepakte bestanden staan. Normaal gaat die dan het .inf bestand installeren, wat nodig is om je modem te installeren.

Maar ja, ik heb het ook al meegemaakt, met een ADSL PCI modem, dat het met SP2 niet lukt. Proberen waard dacht ik.

Met de een of andere ini?
Is daar niet aan te sleutelen met compatibiteits modus?
Ik vrees dat vanzwam naar bed is en ik ga ook.

3.0 Service Pack 1 verwijderen

Als u voorafgaand aan de installatie van SP1 back-ups hebt gemaakt van bestanden, kunt via het onderdeel Software SP1 te allen tijde verwijderen en de computer in de eerdere staat herstellen.

Service Pack 1 verwijderen via het onderdeel Software van het Configuratiescherm
In Xp natuurlijk Start/Programma toegang en instellingen

Klik achtereenvolgens op Start, Instellingen en Configuratiescherm.
Klik op Software, klik op Windows XP Service Pack 1 en klik vervolgens op Wijzigen/Verwijderen.
Volg de aanwijzingen op het scherm.

Opmerking
Als u ervoor kiest SP1 te verwijderen, wordt er een dialoogvenster weergegeven met de toepassingen die u na de installatie van SP1 hebt geïnstalleerd. Als u SP1 inderdaad verwijdert, kan het zijn dat de genoemde toepassingen niet meer goed werken.

@ vanzwam: ik dacht dat je al naar bed was. Welterusten

welterusten..
ik ga nog ff verder.. dit is zo frustrerend..
Vanuit MODEM - ZELF UIT LIJST SELECTEREN, krijg ik de melding dat er geen software voor het apparaat te vinden is.

Bijlage zijn de uitgepakte bestanden...

Hoi..
ik meldde al dat het een installatiecd was met ingebakken SP2.. Dus ik krijg bij SOFTWARE niet SP1 of SP2 in beeld zodat ik het kan verwijderen.

En als ik via telefoonopties-modem het modem wil laten vinden, krijg ik inderdaad een inf bestand in beeld, maar kan hij geen gegevens vinden voor de hardware zodra ik verder ga...

Geplaatst door Elisa
Met de een of andere ini?
Is daar niet aan te sleutelen met compatibiteits modus?

Dat is het juist. Dat lukt niet. Spijtig natuurlijk. Je hebt die .inf file nodig, om de rest te installeren.

Moest het niet lukken, vrees ik dat je een andere modem moet aanschaffen.

Wij horen het wel.

Geplaatst door DaanM
welterusten..
ik ga nog ff verder.. dit is zo frustrerend..
Vanuit MODEM - ZELF UIT LIJST SELECTEREN, krijg ik de melding dat er geen software voor het apparaat te vinden is.

Bijlage zijn de uitgepakte bestanden...

Ja maar je moet opgeven in welke map dat staat. Die isdnkink.inf. die zorgt ervoor dat de modem kan installed worden.

Anders moet je je modem verwijderen uit apparaatbeheer en terug opstarten. Zal nieuwe hardware vinden, en dan dezelfde procerdure handhaven, zoals beschreven.

Je kan ook even de install.txt even lezen.

heb ik allemaal gedaan.. Maar hij vindt geen modem als ik het via telefooninstellingen doe. En als ik het via apparaatbeheer doe, vind ie een netwerkcontroller en een isdn netwerkadapter. Dan gebruik ik de goede inf-file, maar knalt ie aan het eind van de installatie er dus steeds uit. En als ik m als modem installeer met die inf-file, komt er dus te staan dat ie geen gegevens kan vinden voor de hardware.
Kan het niet te maken hebben met het feit dat het een OEM apparaat is?? Ik heb daar met gewone modems ook wel eens ellende mee gehad.

Zou kunnen, maar ik denk eerder dat het met SP2 te maken heeft. Ik denk dat sommige oudere modems niet meer ondersteund worden. Ik vrees dan ook dat het een nieuwe moden gaat worden.

Een andere mogelijkheid zie ik niet meer.

Ik heb er een nieuw modem in gehangen en het liep in 1 x als een zonnetje... soms moet je voor 25 euries niet alles willen oplossen... wanneer ga ik dit toch eens toepassen??? Het blijft toch een uitdaging he..

Geplaatst door DaanM
Ik heb er een nieuw modem in gehangen en het liep in 1 x als een zonnetje... soms moet je voor 25 euries niet alles willen oplossen... wanneer ga ik dit toch eens toepassen??? Het blijft toch een uitdaging he..

Ik ben eigenlijk ook zo, eerst het onderste uit de kan halen, en lukt het niet, ja dan is het maar nieuw. Toch goed dat het nu opgelost is. :thumb:

tja..
die uurprijs kunnen we dan wel niet rekenen, maar toch het goede gevoel alles geprobeerd te hebben..
dank allen voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan