ISDN monitor V3.7.3 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

friso44

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Ik heb lang geleden een ISDN internetverbinding gehad. Nu ben ik over op kabel. Maar er staat nog steeds een automatisch startend programma op mijn computer wat ik niet weg kan krijgen, genaamd isdn monitor v3.7.3. Ik zie het niet in programma's, het staat niet in de folder opstarten.
Weet iemand hoe ik het weg moet krijgen?
Weet iemand hoe een programma automatisch kan starten terwijl het niet in de map programma's/opstarten staat?
Kan ik het weghalen via het register? Of via services?
groeten en dank bij voorbaat,
Paul
Het icoontjevan het programma op de taakbalk is een vierkantje met onderin drie rode blokjes. (Ik kan geen schermbeeld eraan hangen omdat 100mB daarvoor veel te klein is.)

Start AutoRuns

Laat die scannen, en ga dan kijken waar dat monitor-programma wordt opgestart. Een item uitvinken is het item uitschakelen.
Ga niet méér uitschakelen dan dat monitorprogramma, want misschien start Windows dan niet goed meer op.

PS: Ik zie dat je precies dezelfde vraag vandaag nog een keer gesteld hebt. Dat is niet de bedoeling: 1x een vraag stellen is genoeg.

Tijs.

Bedankt, ga ik proberen. Twee keer dezelfde vraag was niet de bedoeling, gewoon vergeten dat ik de vraag al gesteld had.

Mijn grote dank, het bleek het programmaatje linksts.exe te zijn, in windows\system32.
Daar zie ik trouwens heel veel zwarte .dll en.ocx en vanalles staan, maar ook dat soort dingen in het blauw. Hetzelfde in c:\windows.
Weet jij wat dat betekent, dat verschil in kleur? (Zal wel niet mogen, vraag op vraag, maar nu ik zo'n super deskundige 'aan de lijn heb' kan ik het niet laten)

Groeten en veel dank,

Paul

De enige tabbladen die voor een eindgebruiker van belang zijn in AutoRuns zijn:
Logon
Scheduled Tasks
(soms) Winlogon
maar ik laat meestal het tabblad Everything doornemen.

Zaken in blauw betekenen dat ze door Windows gecomprimeerd zijn. Zijn ze groen, dan zijn ze versleuteld. Andere kleuren zouden (ik heb hier XP, waar dat niet gebeurt) kunnen duiden op systeembestanden bijv.

Meld nog even in de andere vraag over dit onderwerp wat je oplossing was. Zet daarna beide vragen op opgelost d.m.v. klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" die je op beide webpagina's richting het einde van de pagina aan de rechterkant vindt.

Tijs.

Dag Tijs,
Doe ik. Ik werk ook met XP. Kun je die blauwe bestanden en mappen verwijderen? Ik heb bijvoorbeeld tientallen van die dingen door alle updates en servicepacks van windows en office.

groeten en dank,

Paul

Je kunt die 'blauwe mappen' niet zonder meer verwijderen. Wat je wel kunt verwijderen zijn de $uninstall* mappen, maar dat kun je beter via CCleaner doen (optie "Hotfix Deïnstallatiebestanden").

Als je CCleaner installeert, laat dan alleen de bovenste 2 vinkjes aanstaan bij het keuzevenster, en vink alleen de volgende zaken aan in het tabblad Windows zodra je het programma hebt opgestart:
Tijdelijke Internetbestanden
Index.dat bestanden
Recente locaties van gedownloade bestanden
Prullenbak leegmaken
Tijdelijke bestanden
Geheugendumps
Windows Logbestanden
Verouderde prefetchdata
Menuvolgorde Cache
Systeemvakcache
Hotfix Deïnstallatiebestanden
Persoonlijke Bestanden en Mappen

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je wordt nu doorverwezen naar Registry Reviver van ReviverSoft. Klopt dat?
Sorry, ik had een verkeerde button aangeklikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan