• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ISFOUT werkt niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.

loezer

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Beste helpers,

Ik heb in kolom G een formule gezet waarvan de uitkomst afhankelijk is van wat er in kolom B staat. Als bv cel B5 leeg is, moet kolom G5 ook leeg blijven en dus niet "ONWAAR" geven. Dit heb ik gedaan door "ISFOUT" in te voegen.

Probleem: Hij geeft nog steeds "ONWAAR" als er een cel in kolom B leeg is en ik zie niet waar de fout zit....:o

Ziet iemand van jullie wel wat er fout gaat?? Zie bijlage.

Alvast bedankt!

Grtz,
Loes

Bijlagen

Beste Loes,

Ik heb de formule een stukje korter gemaakt. Helaas kan ik hem niet goed testen omdat er naar een ander bestand verwezen wordt, maar probeer hem eens.
Code:
=ALS(B11="";"";(ALS($B11="Houtwal";$D11;ALS($B11="Struweelhaag";$D11;ALS($B11="Bloemrijke rand";$D11*0,24;ALS($B11="Hoogstamfruitboomgaard (bouwland)";$D11*'C:\Users\Loes\Documents\Areal\Dassencompensatie\[Berekening vergoeding dassencompensatie 15-9-2010 ONWAAR2.xls]Berekening'!$F11;ALS($B11="Hoogstamfruitboomgaard (grasland)";$D11*2+$E11*2;ALS($B11="Blijvend grasland";$F11*0,05))))))))

Super! Ja, zo kan het ook. Heb ik bij de andere formules ook gedaan.... Weet ook niet waarom ik het nu ineens met "ISFOUT" wilde doen....:confused:
Te lang achter elkaar mee bezig geweest denk ik. Zag het even niet meer.... :shocked:

Bedankt voor het afhalen van de oogkleppen! :thumb:

Grtz!

P.S. Snap overigens nog steeds niet waarom de "ISFOUT" het niet deed....

Beste Loes,

Ik heb de formule een stukje korter gemaakt. Helaas kan ik hem niet goed testen omdat er naar een ander bestand verwezen wordt, maar probeer hem eens.
Code:
Code:
=ALS(B1="";"";(ALS($B11="Houtwal";$D11;ALS($B11="Struweelhaag";$D11;ALS($B11="Bloemrijke rand";$D11*0,24;ALS($B11="Hoogstamfruitboomgaard (bouwland)";$D11*'C:\Users\Loes\Documents\Areal\Dassencompensatie\[Berekening vergoeding dassencompensatie 15-9-2010 ONWAAR2.xls]Berekening'!$F11;ALS($B11="Hoogstamfruitboomgaard (grasland)";$D11*2+$E11*2;ALS($B11="Blijvend grasland";$F11*0,05))))))))

Bedankt! Volgens mij dezelfde oplossing als Ron.

Beide bedankt voor het meedenken!!:thumb:

Loes,

Volgens mij is de vraag opgelost. Zou dit ook aan kunnen geven in de blauwe balk boven de vraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan