• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

isfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik weet van het bestaan van de isfout formule alleen ik krijg het niet voor elkaar om toe te passen.

In de bijlage is gebruik gemaakt van verticaal zoeken en er wordt in cel B3 geen waarde gevonden, dus wordt hier #N/B getoond. Hier zou ik graag met behulp van de isfout-formule een lege waarde willen tonen.

Bijlagen

De functie ALS.FOUT gebruiken lijkt me handiger.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A3;Blad2!$A$1:$B$7;2;ONWAAR);"")

Dank je wel.

Alleen bemerk ik niet alles heb meegenomen.

In de bijlage heb ik het voorbeeld opgenomen en is het mogelijk om hier de juiste gegevens in kolom C te krijgen?

Bijlagen

In bovenstaand bestand. Heb je een oudere versie van Excel dan
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B3;Blad2!$B$2:$C$8;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(B3;Blad2!$B$2:$C$8;2;ONWAAR))
of anders
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B3;Blad2!$B$2:$C$8;2;ONWAAR);"")

Laatst bewerkt:
Het gaat niet helemaal goed, omdat ik kolom A een ander bedrijf staat. Hier dient gezocht te worden naar het bereik in de kolommen (E:F).

hoe kan ik dit aanpakken?

In ieder geval de bedrijfsnamen/-nummers gelijk maken. In bijlage een optie met VERSCHUIVING.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan