• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ISO 7064 MOD 37-2 algoritme Macro Checkdigit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uithoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2015
Kan iemand de bijgevoegde Excel-file voorzien van een Macro waarmee een checkdigit volgens het ISO 7064 MOD 37-2 algoritme wordt gegenereerd? In de Excel staan al gegevens en een opmerking met daarin een website waar meer info staat. Daar lijkt al een script te staan, maar ik heb 0 verstand van Visual Basic.
Daarna zal ik de Excel-file zelf aanpassen (langer maken). Deze gaat als basis dienen voor een project met variabele etiketten die ik wil drukken.

Bijlagen

Blijkbaar is er iets fout aan je voorbeeld.
De "=" aan het begin een de vlaggen aan het eind doen niet mee.
De strings zijn dus "N1119242126" met eye-readable check character "V" en niet "M".
De strings zijn dus "N187290000" met eye-readable check character "V" en niet "W".
bron: https://www.transfusionguidelines.org/red-book/annex-2-isbt-128-check-character-calculation

De string in het voorbeeld van de site is "G123498654321" met eye-readable check character "H" met de code van https://www.idautomation.com/font-encoders/source-code/isbt128-iso-mod37.txt

Hoi Alphamax,
Bedankt voor het bekijken van mijn topic. Kan het zijn dat met de twee voorloop nullen in de regio erbij, de checkdigit in mijn voorbeeld wel klopt (Dus als string: N001119242126 ipv N1119242126)? Het voorbeeld is namelijk een code op een reeds gedrukt etiket. Die zou dus goed moeten zijn. Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Als je voorloopnullen wil zet er de ' voor, b.v. '0011.
Druk ALT+F11, en dan "Module1" voor de code van de UDF "ISO_MOD37_2".

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan