• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ISO 8601 tijd naar dd-Mm-yyyy hh:mm:ss

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickyvanl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2014
Hallo,

Ik heb wat rond gezocht op het internet en verschillende forums maar ik denk dat ik zoek met de verkeerde termen.
Het probleem is dat ik vanuit meetapparatuur, ISO 8601 data/tijd notatie binnen krijg bijvoorbeeld: 2014-05-27T20:04:28+02:00. Deze zou ik graag om willen zetten naar een -voor mij- fijnere schrijfwijze: dd-MM-yyyy hh:mm:ss.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Groeten,
Nicky

Met een formule of voor hergebruik in VBA? Gezien de informatie een vaste lengte lengte heeft kun je met stringbewerking zoals de MID (midden) opdracht in VBA / formule het voor elkaar krijgen

Het liefst heb ik een formule in een cel van excel maar als het via VBA moet dan zij het zo.
Dus je zegt omzetten naar string en van daaruit weer omzetten naar eigen schrijfwijze?

Deze formule (nederlandse excel):

Code:
=DATUMWAARDE(DEEL(B3;1;10))+TIJDWAARDE(DEEL(B3;12;8))

vervolgens bij celeingenschappen -> getal -> aangepast : dd-mm-jjjj uu:mm:ss

Laatst bewerkt:
Een klein beetje aangepast en hij werkt, ik dacht weer veel te moeilijk. Super bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan