ISO-bestand te groot voor branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Hallo,
Ik probeer een ISO-bestand te branden, maar hij heeft 753 mb op een cd nodig. De CD die ik heb is maar 700mb. Is er een mogelijkheid om toch het bestand te branden (of een andere oplossing)? Het bestand was eerst een image-bestand, maar daar heb ik een ISO-bestand van gemaakt (gewoon hernoemt) om het te kunnen branden met Nero.

Branden op een 800 mb cd (90 min) zou een oplossing kunnen zijn. Of met winrar bestand in 2en opsplitsen en op 2 cd's branden.

Ik zou gaan voor de 800 mb cd !

Winrar wil het bestnd niet openen, dus dat is geen optie. Dat van die 800mb-cd's zou op zeker de oplossing moeten zijn. Ik was er alleen niet zeker van, dat ze bestonden. Maar dat is dus wel zo.
Maar ik heb zel ook effe zitten denken. Het verschil van 53mb, dat is zeker te groot voor een 'overburn'-optie? Zou een andere mogelijkheid is een virtuele cd-drive (die werd met CloneCD (wat ik ooit heb gebruikt) standaard aangemaakt) zijn?

Wat bedoel je precies, globe? Is ISO-buster niet een tool op gegevens terug te halen van een beschadigde CD/DVD? En dus voor mij met betrekking op dit euvel niet bruikbaar?

Vaak is een iso bestand groter dan als heb bestand gebrand is, dus ik zou het maar eens gewoon op een rewritable van 700 MB proberen.

Ik heb zo vaak .iso en .bin bestanden die groter zijn dan 700 mb, maar als ik die als image brand, dan past dat gewoon op een 700 mb schijfje:)

Poekie

Nero geeft zelf aan dat er 753 mb benodigd is. Maar goed. Wanneer ik het bestand met ISo-buster open (dat lukt dus wel) zijn de bestanden bij elkaar maar 648mb groot. Vreemd dat het in Nero niet lukte (wellicht een soort van beveiliging). Ik heb de bestanden in een map gezet, en ben ze nu aan het branden. Eens kijken of het zo wel lukt...

Als het een bestand is wat vermoedelijk eerst op 1 cd-tje stond ( denk aan; spelletje, windows, programma, etc. ), dan moet het zeker passen.
Ik vraag me wel af of je zomaar je .img kunt hernoemen naar .iso. Als dat zo is dan hoor ik het graag:)

Poekie

Helaas is het niet gelukt op de manier die ik in mijn voorgaande post probeerde (zou ook te makkelijk zijn :)). Ik kon met Nero een .IMG niet branden. Toen heb ik het bestand meer hernoemd naar een .iso bestand (dat kan gewoon, ik heb er meerdere malen iets op deze manier gebrand). Nero kon het toen wel branden, maar ik heb dus een cd die maar 700 mb groot is, terwijl ie 753mb nodig heeft. Ik brandde het met Nero op de gewone manier, dus 'recorder' en dan 'image branden'.

Uit de gegevens die ISO-buster me geeft, zou je zeggen dat het in totaal maar 648mb is. Maar kennelijk zijn er wat verborgen bestanden ofzo?? Je zou zeggen dat een 800mb cd de enige optie nog is...

Ik brand zelf alle ISO's met Alcohol 120. Probeer die eens.

Met DVD Decrypter is het inderdaad gelukt (alcohol 120%-optie had ik nog niet geprobeerd). Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan