.iso bestanden op een CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo.

Kort vraagje. MOET ik een lege CD gebruiken om .iso bestanden te openen en te gebruiken of bestaat er een programma dat het geopend kan worden zonder een Cd daarvoor te hoeven gebruiken. :( Op google had ik dus al iets met daemon tool gedownload, maar volgens mij moet je daarvoor een CD hebben.

Bedankt voor de hulp alvast.

Als je deamontools geinstalleerd hebt heb je geen cd nodig.
Enkel de iso mounten met deamontools en je kan die iso gebruiken alsof het een normale cd/dvd is.

Dit heb ik gedaan. Op schijf F en daarna was de schijf beschadigd. Heb ik ze maar verwijderd.
Welke schijf moet ik het mounten dan?

Maar bedankt, alles wat ik wilde weten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet geen schijf mounten, je moet de ISO mounten.
In dit geval dus met Daemon Tools.

Je moet de ISO inderdaad mounten, ik gebruik Virtual Clone Drive van SlySoft.
Hier is de download-link: http://static.slysoft.com/SetupVirtualCloneDrive.exe.
Ik vind het zelf beter werken dan Daemon Tools.

EDIT: Een korte uitleg: die software is in feite een mount-programma met een virtuele driver. Die driver laat Windows weten dat er een nieuw CD/DVD/bluray-station is bijgekomen, maar dat is dus virtueel.
Dan kan je met dat mount-programma dus dat virtuele station besturen (bijvoorbeeld een ISO-bestand in het virtuele station doen). Je kan ISO-bestanden ook met gewoon 7-ZIP of WinRAR openen.

Laatst bewerkt:
Winrar krijgt het inderdaad vaak gewoon voor elkaar, echter zal daemon tools soms gewoon beter werken.

zo werkt daemon in het kort:

start daemon tools op en klik met de rechtermuisknop op een station(onderin) en kies voor "mount".

[smallIMG]http://img20.imageshack.us/img20/6483/mountn.png[/smallIMG]
blader vervolgens naar de .iso toe die U wilt gebruiken, en klik op openen.
Als de cd niet onmiddelijk begint met de autorun moet U even naar "computer" gaan (windowstoets + E), en met de rechtermuisknop drukken op de "DVD drive" en kiezen voor openen:
naamloosiz.jpg

zoek daar alsnog voor een autorun.exe of een setup.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan