.iso branden die in meerdere .rar zit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonnilt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Waarschijnlijk is de vraag wel eens eerder gesteld, maar ik doe het nog ff een keer...

Ik heb een .iso gedownd die is ingepakt in ong. 100 rar's en 1 klein .sfv bestandje. Moet ik de .iso eerst helemaal weer in elkaar bouwen voor ik kan branden, of is er een "trucje" waarmee Nero/Alhocol120 dit tijdens het branden voor me doet? Dat zou tijd en schijfruimte schelen :)

Bij voorbaat dank voor je reactie :thumb:

asdfasdf

open de eerste rar (.rar .r0 etc) met winrar, als het goed is geeft winrar aan dat het een bestand is. pak het bestand uit. dan kun je in principe de iso behouden en de rars verwijderen.

Het sfv bestandje is een zogeheten checksum. Hiermee kun je controleren of het bestand compleet is.

Ik heb een nieuw probleem waar ik nog niet eerder mee ben geconfronteerd. Door mijn bestandssysteem (FAT32 geloof ik) kan ik geen bestanden hanteren die groter zijn dan 4GB (dit is de 1e keer dat ik zo'n bestand heb, tot nu toe was 3,8 GB m'n max...).

Ik vind het weinig aantrekkelijk om dat om te zetten naar NTFS (ik weet niet eens hoe dat moet...). Iemand een suggestie of ik op e.o.a. manier die handel toch uitgepakt / op een DVD gebrand krijg, of heb ik pech gehad?

Groet,

Ronald

En uberhaupt, mocht ik toch converteren....heeft dit dan veel consequenties/moeite/risico's?

partitie omzetten kan met partition magic.
Het kan veilig zonder dataverlies, maar is wel altijd raadzaam een backup te maken van al je belangrijke data.

ik dacht dat het ook met je win xp cdrom kan, maar weet ik niet zeker.

Als je xp hebt draait deze lekkerder op een ntfs partitie dan op een fat32.

Ik ben bang dat je nu echt gedwongen wordt om de stap naar NTFS te nemen... heb je niet een extra harddisk in je pc zitten voor data en dat soort grappen? Dan maak je daar NTFS van. Als je uitpakt van de ene naar de andere harddisk (dus niet partitie op dezelfde schijf) gaat het uitpakken ook lekker snel en scheelt een hoop slijtage.

Sarvo zei:
Ik ben bang dat je nu echt gedwongen wordt om de stap naar NTFS te nemen... heb je niet een extra harddisk in je pc zitten voor data en dat soort grappen? Dan maak je daar NTFS van. Als je uitpakt van de ene naar de andere harddisk (dus niet partitie op dezelfde schijf) gaat het uitpakken ook lekker snel en scheelt een hoop slijtage.
hoe gaat hij dan die iso kunnen bereiken
fat32 kan toch geen ntfs zien omgekeerd wel

Op DOS-gebaseerde OSsen kunnen geen NTFS zien, dus windows 95, 98 en ME. Windows NT, 2k en XP kunnen met beide omgaan, ook door elkaar ;)

dat ga ik effe opzoeken heb er mijn twijfels over:eek:

ik had dualboot mil/xp en toch zag millenium mijn ntfs partitie niet

Dat is erg logisch... wat ik al zei: op DOSgebaseerde OSsen zien geen NTFS... ME is daar dus een van. Met je XP heb je er geen problemen mee... wedden? :D

Sarvo zei:

Helaas heb ik maar 1 schijf met 2 partities, dus ik denk er nog ff over na....misschien dat ik de gok eens met m'n laptop ga wagen, daar staan eigenlijk geen echt belangrijke bestanden op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan