ISO-norm 9660

Status
Niet open voor verdere reacties.

kluifkip

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Kan iemand mij vertellen welke merk en/of type cd-r of cd+r voldoen aan de ISO-norm 9660,
om mp3 af te kunnen spelen in mijn cd-speler in de auto wordt cd's met bovenstaande norm geadviseerd.

De cd's met MP3 bestanden die ik met Nero heb gebrand worden n.l. niet gelezen door de speler.

Iemand met advies hierover ??

Alvast bedankt,
Frans

Gewoon als data cd branden gedaan?

Iso-9660 is een bestandsindeling voor cd/dvd's, maakt niet uit welk merk.

Zorg er ook voor dat de CD "gefinaliseerd" wordt na het branden.

Dat kan, maar hoeft niet. Kijk het voor de zekerheid even na in de instellingen. Of je een Data CD maakt vanuit de verkenner of met behulp van Nero maakt op zich niet uit.

Dat kan, maar hoeft niet. Kijk het voor de zekerheid even na in de instellingen. Of je een Data CD maakt vanuit de verkenner of met behulp van Nero maakt op zich niet uit.

Ik ga ermee aan de gang!
Alvast bedankt!!

Standaard brandoptie voor cd's is UDF.......
Gewoon bij "nieuwe compilatie-->cd-->cd-rom (iso) of cd-rom (udf/iso) kiezen.
Als je "cd-rom (iso) " kiest,onder de tab "iso" gegevensmodus-->modus 1 kiezen voor normale dataschijven.
Bestandssyteem-->iso 9660+ joliet
lengte bestandsnaam-->11(8+3) niveau1
tekenset-->iso 9660
Bij "beperkingen verzachten" alles afvinken voor volledige iso 9660 compatibiliteit.
Als je cd-rom (udf/iso) kiest,dezelfde settings toepassen,en bij de "udf" tab op "automatische instellingen" laten staan.

Standaard brandoptie voor cd's is UDF.......
Gewoon bij "nieuwe compilatie-->cd-->cd-rom (iso) of cd-rom (udf/iso) kiezen.
Als je "cd-rom (iso) " kiest,onder de tab "iso" gegevensmodus-->modus 1 kiezen voor normale dataschijven.
Bestandssyteem-->iso 9660+ joliet
lengte bestandsnaam-->11(8+3) niveau1
tekenset-->iso 9660
Bij "beperkingen verzachten" alles afvinken voor volledige iso 9660 compatibiliteit.
Als je cd-rom (udf/iso) kiest,dezelfde settings toepassen,en bij de "udf" tab op "automatische instellingen" laten staan.

Dat is een mond vol.... we gaan het uitproberen.
Bedankt voor je advies!!

Is dan de bestanden branden direct uit de verkenner het beste, of gewoon met Nero ?

Maakt idd niet uit en udf vergeten, die wordt gebruikt om dvd te branden en is een uitbreiding van de iso9660, de bestanden zijn niet zichtbaar in verkenner.

GELUKT !!

Op onderstaande wijze ben ik te werk gegaan,

Bij gebruik van gebruik Nero burning rom deze instellingen:

* normal data cd-rom (iso)
* no multisession
* data mode 1
* file system iso 9660:1999 (!)
* file name length max 207 chars (wordt automatisch ingevuld)
* burn speed 16x (max speed geeft meer kans op fouten)
* disc-at-once write method
* “finalize cd" aanvinken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan