ISO op Harde schijf branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Beste,
Ik worstel met een heel vervelend probleem
Ik werk in een school voor gehandicapte kinderen.
Hierdoor kunnen we, via "social ware", officiele office paketten heel goedkoop aankopen
Ik kocht 23 licenties.
Ik dacht dat ik dus 23 sets DVD's zou opgestuurd krijgen, maar dat is niet zo. Ik kreeg er 1, maar, ik kreeg toegang tot het Volume license service center.
Hier kan ik nog 22 keer de iso bestanden downloaden en de nodige codes, zodat alles netjes officeel blijft.
Zo ver ben ik nu.
Ik download 2 ISO bestanden die ik op 2 DVD's zou moeten branden en zo aan alle collega's zou moeten uitdelen
Echter
De bestanden zijn veel te groot (7GB) en kunnen dus niet op een gewone DVD gebrand worden
Ik zou dus (en ik wist niet dat dat bestond) een double layer DVD moeten gebruiken
Sla me dood, maar daar ken ik niks van... ik vermoed dat ik dan ook een speciale brander moet hebben, die ik in elk geval niet heb
wat staat me te doen
Ik hoorde echter ook dat je een ISO bestand naar een externe HD kan "branden" zodat je geen DVD's moet hebben
Via Nero kan ik echter die keuze niet maken
Is dit sowieso niet mogelijk, of wat staat er mij te doen?
Alvast heel erg bedankt
JP

Iso's kun je uitpakken met b.v. Totalcommander en de juiste plugin, of je kunt een virtuele DVD/CD drive gebruiken zoals Deamontools.

Maar branden op een 9GB dual-layer DVD kan ook, staat wel in de eigenschappen van zo'n brander of hij dat kan branden en ook of er gelezen kan worden ermee voor in andere PC's.

Bedankt voor je reactie, maar vrees dat dit allemaal mijn petje te boven gaat
Ik installeerde Daemon tools Pro
Hier kan ik een ISO bestand in openen, wat ik dan naar de Externe HD zou willen copieren
Maar hoe doe je dat
Bij actie spreken ze van:
Toevoegen van DT virtual drive
Toevoegen van SCSI virtual drive
Toevoegen van IDE virtual drive
Of zit ik helemaal fout?
JP

Deamon tools pro werkt nu wel even voor een tijdje. Na een tijd verloopt die en dan kan je de lite versie downloaden.

Het makkelijkst is denk ik gewoon naar verkenner te gaan, het iso bestand te zoeken en dan rechtermuisknop, mount image o.i.d. Daemon voert dan automatisch de nodige handelingen uit en als hij klaar is staat hij tussen je cd stations, hier kan je de bestanden naar je HD kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan